تشکیل کارگروه بررسی فوری نحوه اجرای برنامه های مقابله با ریزگردها

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس جمهوری در جلسه هیات دولت طی دستوری به وزیران نفت، جهاد کشاورزی و روسای سازمان های محیط زیست و مدیریت و برنامه ریزی و استاندار خوزستان، خواستار بررسی فوری در مورد ریزگردهای استان خوزستان شد.

جلسه هیات دولت عصر امروز (یکشنبه) به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد و در این جلسه مهمترین مسائل جاری کشور مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

در این جلسه پس از گزارش رییس سازمان حفاظت محیط زیست از وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان و قسمت هایی از ایلام، به دستور رییس جمهور مقررشد، وزیران نفت، جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان های حفاظت محیط زیست، مدیریت و برنامه ریزی و استاندار خوزستان موضوع را با فوریت بررسی و گزارشی از اقدامات و نتایج در دولت ارایه کنند.

در ابتدای این جلسه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان و قسمت هایی از ایلام، به هیات وزیران ارایه داد.

بر اساس این گزارش، با توجه به خشکسالی و بادهای شدید، نقاطی در داخل و در کشورهای همسایه به عنوان منشأ گرد و غبار شناسایی شده و برنامه مقابله با این موضوع در سطح ملی و استانی تدوین شده است.

اعضای هیات دولت در این جلسه همچنین درخصوص گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان «طرح تحول نظام سلامت» که در جلسه گذشته ارایه شده بود، به اظهار نظر پرداختند.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.

با تصویب دولت، مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتبار تحت عنوان «هزینه های پیش بینی نشده – کمک» بابت پرداخت حق الکشف، دیه و جبران خسارت به باغداران، کشاورزان و دامداران، در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

همچنین مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار با عنوان «اعتبارات موضوع فروش سهام، سهم‏ الشرکه، اموال، دارایی ها و حقوق مالی و نیروگاه های متعلق به دولت و مؤسسات و شرکت های دولتی وابسته و تابعه» بابت پرداخت مطالبات پیمانکاران، به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها اختصاص یافت.

هیات وزیران همچنین لایحه موافقتنامه همکاری امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری تاجیکستان را تصویب کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.