خوزستان تنها ۳۰ نخبه فعال دارد/ طلب ۲۳ هزار میلیاردی آموزش و پرورش از محل درآمد مالیاتی و شهرداری ها

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: این استان تنها ۳۰ نخبه عضو بنیاد نخبگان دارد و این در حالی است که استان های هم جمعیت با خوزستان در حدود هفت هزار نخبه عضو این بنیاد دارند.

عبدالحسن مقتدایی چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان در محل تالار شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار داشت: خوزستان از استان های پیشرفته و با جمعیت بالا است و داشتن این تعداد نخبه زیبنده آن نیست.

وی گفت: جایگاه استان در دانشگاهها به لحاظ خروجی معدل به هیچ عنوان مناسب نیست و بیشتر دانشجویان با معدل های بسیار پایین فارغ التحصیل می شوند که این مهم باعث می شود ازاین دانشجو به عنوان نیروی کارآمد استفاده نشود.

استاندار خوزستان افزود: متاسفانه خروجی آموزش و پرورش هم به همین صورت است و دانش آموزان با معدل های بسیار پایین ادامه تحصیل می دهند.

مقتدایی عنوان کرد: مسئولان استانی باید شرایط را برای هر چه بهتر در خواندن و آموزش مفید دانش آموزان و دانشجویان فراهم کنند.

وی تغییر وضعیت آموزش در دانشگاه ها و آموزش و پرورش و همچنین ارتقاء کیفیت آموزش را یکی از مهم ترین راهکارهای تربیت دانش آموز و دانشجوی کارآمد دانست.

همچنین در ادامه نشست مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به مطالبات آموزش و پرورش استان افزود: آموزش پرورش خوزستان بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال از محل درآمد مالیاتی و شهرداری ها مطالبه دارد که تا کنون پرداخت نشده اند ، این میزان مطالبه می تواند بسیاری از مشکلات این سازمان در استان را حل کند.

محمد تقی زاده عنوان کرد: امسال شورای آموزش و پرورش استان به عنوان شورای برتر استان معرفی شد که در شاخص سواد آموزی نیز رتبه اول کشور را کسب کرده است.

همچنین در این نشست از کتاب سلامت که با همکاری سه ارگان آموزش و پرورش، استانداری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تالیف شد رونمایی شد که این کتاب برای مقاطع تحصیلی دبستان و دوره اول متوسه گردآوری شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.