خوزستان بیشترین سهم بودجه مصوب تملک دارایی های سرمایه ای استان ها را دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد: خوزستان با ۱۰،۵ درصد، بیشترین سهم بودجه مصوب تملک دارایی های سرمایه ای استان ها را در سال ۱۳۹۳ دارد.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با انتشار گزارش اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال ۱۳۹۳ استان ها نوشت: استان های فارس با۶٫۸ درصد و بوشهر با ۶٫۷ درصد ، پس از خوزستان در رده بعدی هستند.

در این گزارش مبلغ ۶۱ هزار و ۴۸ میلیارد ریال برای اجرای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان ها پیش بینی شده که معادل ۱۴٫۸ درصد کل اعتبارات عمرانی سال ۱۳۹۳ است و نسبت به سال پیش از آن۲۶٫۳ درصد کاهش دارد.

برپایه این گزارش، ۶۸٫۴ درصد اعتبارات عمرانی استانی به امور اقتصادی، ۲۶٫۲ درصد به امور اجتماعی و فرهنگی،۴٫۷ درصد به امور عمومی و ۰٫۷ درصد به امور دفاعی و امنیتی اختصاص یافته است.

طبق این گزارش، بخش عمده اعتبارات عمرانی استانی برای فصول مسکن ، عمران شهری و روستایی و عشایری (معادل ۲۸٫۱ درصد)، حمل و نقل (۱۹٫۳ درصد) و آموزش ( ۱۰٫۳ درصد) در نظر گرفته شده است.

گزارش مذکور حاکی است: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی سال ۱۳۹۳ متشکل از ۴۱٫۱ درصد «دو درصد درآمد نفت و گاز»، ۳۷ درصد «اعتبارات سالانه» و ۲۱٫۹ درصد «سایر اعتبارات خاص و ویژه» است که نسبت به سال ۱۳۹۲ به ترتیب ۱۲٫۵ درصد افزایش، ۳۴ و ۴۹٫۱ درصد کاهش دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.