طرح گردشگری آبی حدفاصل خرمشهر تا هندیجان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان از راه‌اندازی طرح گردشگری آبی در آب‌های ساحلی حدفاصل بین خرمشهر تا هندیجان خبر داد.
عبدالحسن مقتدایی گفت: در جلسه‌ای که با حضور فرمانداران آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان و هندیجان برگزار شد طرح مذکور برای بررسی ظرفیت‌ها و امکانات به آنان ابلاغ گردید.
 وی خاطرنشان کرد: در زمینه برنامه‌هایی که ما برای گردشگری در استان داریم یک مورد از آنها گردشگری آبی است. ما ازخرمشهر تا هندیجان ساحل داریم که تاکنون از این سواحل هیچ استفاده‌ای از نظر رفاه حال مردم و توسعه صنعت توریسم نشده است.
  مقتدایی افزود: گردشگری را می‌توان از دو منظر دید؛ یکی نقطه به نقطه و دیگری طولی که شامل کل مسافت ازخرمشهر تا هندیجان می‌شود. ما برای این کار نیاز به دستورالعمل مشخص داریم که به کمک آن بتوانیم میان شهرهایی که در این مسیر هستند هماهنگی لازم ایجاد کنیم.
  وی تاکید کرد: سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای این کار باید از یک فرهنگ مشترک تبعیت کنند. خدماتی که در مسیر ارایه می‌شود باید با فرهنگ منطقه هماهنگ باشد.
استاندار خوزستان همچنین گفت: ما در حال نهادینه کردن بعضی کارها هستیم. سال گذشته مبارزه با مواد مخدر در قالب یک مانور انجام شد. امسال به صورت یک همایش و با حضور همه دستگاه‌هایی که در امر مبارزه با مواد مخدر مسوولیت دارند و نیز اصحاب رسانه و انجمن‌های مردم نهاد  اجرا شد. سال آینده باید امور سطحی را پشت سر بگذاریم.
گفتنی است مقتدایی برای بررسی دقیق موضوع گردشگری آبی و تدوین دستورالعمل مربوطه دستور تشکیل کارگروهی متشکل از فرمانداران اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و هندیجان به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و نیز مشاور خود در امر گردشگری را داده است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.