حاشیه های نشست هم اندیشی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با مدیران و سردبیران رسانه های گروهی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نشست هم اندیشی دکتر صفایی مدیرکل تعاون ،کار و رفاه با جمعی ازمدیران رسانه ها در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.
مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این نشست گفت: به خوزستانی خودم افتخار می کنم.در آینده نزدیک در خوزستان بازنشسته میشوم.خوزستان حاشیه های زیادی دارد شما رسانه ها سعی کنید حاشیه ها را کم کنید.این حاشیه به توسعه استان ضربه می زند.استانه تحمل من بالاست و از نقد استقبال می کند.

صفایی بیان داشت: تا اسفندسال گذشته حدود ۱۰۰ واحد و بنگاه اقتصادی در آستانه ورشکستگی بود.تلاش ما بر این است در مراجع حل اختلاف کارگر و کارفرما احکام سازشی صادر شود که تاکنون ۳۰درصد احکام سازشی بوده است. استان خوزستان دارای بیشترین حجم پرونده های اختلاف کارگر و کارفرما در سطح کشور است. استان خوزستان دارای مقام اول حوادث ناشی کار بوده که تقریبا سالانه ۸۰۰ نفر تلفات بویژه در واحدهای ساختمانی داشتیم که با تلاش های انجام شده این رقم به ۵۰ درصد طی یکسال اخیر کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآور شد: بسیاری از کارگران ما بدلیل مشاغل سخت و زیان آور در معرض آسیب جدی قرار دارند که سعی کردیم پیش از موعد بازنشست شوند.
از سویی رسیدگی به پرونده های بازنشستگی پیش از موعد را به ۵۰روز کاهش دادیم۱۰:۰۵ AM
بسیاری از کارگران ما بدلیل مشاغل سخت و زیان آور در معرض آسیب جدی قرار دارند که سعی کردیم پیش از موعد بازنشست شوند.

صفایی تصریح کرد: از سویی رسیدگی به پرونده های بازنشستگی پیش از موعد را به ۵۰روز کاهش دادیم.در خوزستان حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو تعاونی ها هستند.اگر سهم بخش تعاون در مجموع ۵ درصد از اقتصاد کشور است اما در خوزستان سهم بخش تعاون ۱۵ درصد اقتصاد استان است.یکی از برنامه های ما ایجاد و راه اندازی تعاونی های عمران و توسعه شهری است که اولین کانون آن در شوش با ۵۰۰ عضو راه اندازی شد.

نعیم حمیدی مدیر سایت عصرما نیز در این نشست گفت: باتوجه به اینکه ایجاد آرامش در محیط کاری و حفظ امنیت شغلی جز وظایف این اداره کل است بایداز تکرار حکایت تلخ لوله سازی برای کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز جلوگیری کرد.زیرا در حال حاضر این شرکت نیمه تعطیل و بحکم دادستانی باید اموال آن به بانک های صادرات و ملی بابت بدهی امیر منصور آریا واگذار شود و این مساله هم اکنون امنیت شغلی و ذهنی را از کارگران سلب کرده است.

شما از تولید فرصت های شغلی گفتید.براساس اعلام بانک مرکزی نرخ مشارکت های اقتصادی در خوزستان از ۳۸ درصد در سال گذشته به ۳۳ درصد در شش ماهه سال ۹۳ کاهش یافته است.اکنون چگونه با وجود کاهش میزان مشارکت های اقتصادی می توان از تولید فرصت های شغلی جدید سخن گفت از سویی با تعطیلی برخی واحدهای صنعتی و تولیدی نتوانستیم شغل های قبلی را حفظ کنیم

شما فرمودید که در تا اسفند سال گذشته حدود ۱۰۰ واحد و بنگاه اقتصادی در آستانه تعطیلی بود این در حالی است که رییس مجمع نمایندکان استان در جلسه شورای اداری چندهفته پیش در حضور معاون رییس جمهور خبر از تعطیلی۴۴۵ واحد اقتصادی داد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.