از مارک پیراهن مقتدایی تا انتصاب یک فرماندار

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت:

کمیسیون فرهنگی شورا  با چاشنی کنسرت !

نشست تخصصی کمیسیون های شورا ابتکار جالبی ست که با پیشقدم شدن کمیسیون فرهنگی، شکل گرفته و احتمالن از این پس سایر کمیسیون ها نیز با تاسی از این روند، جلسات پرسش و پاسخ را با حضور خبرنگاران برگزار خواهند کرد. در نشست کمیسیون فرهنگی شورا که شیخ کاظم سورای، زیبا صالح پور و معاونت فرهنگی شهرداری حضور داشتند، مباحث مختلفی مطرح شد و در انتها نیز پاسخگوی سوال خبرنگاران بودند. کنسرت ها از جمله موضوعاتی بود که شیخ کاظم سواری آن را مطرح کرد و گفت که برگزاری کنسرت ها و عدم اصلاح قوانین برگزاری آن ، موجب شده که سالانه میلیون ها و میلیاردها تومان پول از اهواز و خوزستان به سمت پایتخت سرازیر شود. وی این را هم گفت که با کنسرت هایی که در برخی نقاط شهر و به صورت مختلط و خارج از عرف و شرع برگزار می شود به شدت مخالفیم و نه تنها اجازه برگزاری چنین کنسرت هایی نمی دهیم بلکه در صورت برگزاری ، برخورد هم خواهیم کرد چرا که این نوع کنسرت ها مبلّغ فرهنگ غربی ست. شیخ کاظم سواری ، نیم نگاهی نیز به عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری اهواز داشت و گفت که متاسفانه هنوز برنامه مدونی در این معاونت وجود ندارد و هنوز نمی دانیم به کجا می خواهیم برویم و نمی دانیم  مردم از ما چه می خواهند. زیبا صالح پور عضو شورای شهر اهواز نیز در این نشست بار دیگر بر ظرفیت بانوان اهوازی و کم لطفی های صورت گرفته در حق آنان سخن راند و گفت که در هر جامعه ای ۵۰ درصد جمعیت را زنان تشکیل می دهند و ۵۰ درصد مابقی هم توسط زنان تربیت می شوند اما متاسفانه در کلانشهری مثل اهواز حال به دلایل مختلفی همیشه به این قشر کم لطفی های فراوانی شده است اما در دوره چهارم شورا به دلیل اینکه چهار زن حضور دارند دفاع از حق زنان بخوبی انجام می شود اما طبیعی ست که مردان هم در این زمینه حامی بوده اند.
آهنجان معاونت فرهنگی شهرداری اهواز نیز در خصوص برگزاری کنسرت ها گفت که کنسرت ها تنها با مجوز ارشاد صورت می گیرد و ما این اجازه را نداریم که سرخود به برگزاری کنسرت ها بپردازیم، از این رو قرار است با فرمانداری و ارشاد جلسه ای برگزار شود تا مشکلات پیش رو برداشته شود.
ظرفیت های یک سازمان جدیدالتاسیس
انتصاب مهدی مکارمی به سرپرستی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، بازتاب خوبی در گروه های اجتماعی داشته است. مکارمی که از جمله فعالان مطبوعاتی سالهای اخیر است در سه جشنواره کشوری مطبوعات توانسته است رتبه اول و دوم را کسب کند و سال گذشته در دیدار نخبگان خوزستانی با رئیس جمهور، طرح تشکیل پارلمان جوانان را به رئیس جمهور روحانی ارائه کرد که با استقبال روحانی مواجه شد. وی پیشتر دوسال مدیر روابط عمومی شهرداری اهواز بود که در دو سال پیاپی جایزه ویژه روابط عمومی ایران را کسب نمود. این انتصاب سید خلف موسوی با استقبال جامعه رسانه ای خوزستان نیز مواجه شده و این امیدواری وجود دارد که با حضور وی، تحولات خوبی در حوزه فرهنگی و ورزشی شهرداری روی بدهد و شاهد اقدامات موثری در این زمینه باشیم. در مورد جایگاه این سازمان هم باید گفت این سازمان بعنوان بازوی اجرایی حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری عمل خواهد کرد و این اتفاق پیشتر در سایر کلانشهرها اتفاق افتاده بود و اهواز از این قافله عقب افتاده بود که اینک با اقدام شهردار اهواز و حضور مهدی مکارمی، این اتفاق خوب در اهواز نیز روی داده است.
ماجرای نیسان پر از پول؟!
کامیونی پر از گونی‌های پول یا در فیلم های پلیسی رویت می‌شوند یا در آرزوی آدم‌ها ! اما در هفته اخیر تصاویری در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که نیسانی پر از گونی‌ های پول را نشان می‌دهد که تصادف کرده است. اولین موردی که به ذهن بینندگان این تصاویر خطور کرد این بود که سرقتی صورت گرفته و سارقان در مسیر فرار و انتقال پول ها تصادف کرده اند اما پیگیری های بعدی نشان داد که سرقتی در کار نبوده و پول ها قانونی جابجا می شده است. از قرار معلوم خودرو مذکور حامل پول‌های کهنه و فرسوده بانک بوده که در محور یاسوج به اصفهان به دلیل بارش باران و لغزندگی جاده ، دچار سانحه می شود.
وعده خوش در شورای اداری
بلاتکلیفی استخدامی های استانداری دولت دهم به شورای اداری خوزستان نیز کشیده شد و طبق وعده های قبلی، یک بار دیگر معاون منابع انسانی استاندار، وعده داده که در نیمه دوم بهمن ماه امسال کد استخدامی این افراد صادر می شود. امید است که وعده دولت جدید و استانداری خوزستان در به کارگیری این افراد محقق شود و بلاتکلیفی چندین ساله قبول شدگان استخدامی های استانداری پایان یابد.
مارک پیراهن مقتدایی و ماجرای دختران و پسران پارک دولت
برای اولین بار و با ابتکار دکتر مقتدایی، تمام مدیران خوزستانی، ائمه جمعه ، نخبگان و اصحاب رسانه، زیر یک سقف جمع شدند و پذیرای سخنان استاندار و معاونینش در یک سال کاری بودند. هر چند به دلیل گزارش های یک طرفه و خطابه گونه ، این نشست اندکی خسته کننده بود اما برخی مباحث و موضوعات مطرح شده ، مورد توجه حاضرین قرار گرفت. در شورای اداری ، دکتر مقتدایی گفت که آرزو داشتم برای یک بار ، تمامی مدیران استان و شهرستان ، نخبگان ، ائمه جمعه و هر طیف و قشری را به زیر یک سقف جمع کنم و خدا را شکر این آرزو بعد از ۳۶ سال در خوزستان محقق شد.
دکتر مقتدایی یک بار دیگر بر سیطره مرکزنشینان بر خوزستان انتقاد کرد و گفت که متاسفانه خوزستان در هر برهه ای، با ناملایمتی های فراوان دست به گریبان بوده است ؛ قبل از انقلاب ، اعتصابات نفت بود و بزرگان انقلاب برای هدایت امور می بایست بر خوزستان حساسیت ویژه ای داشته باشند و این موضوع سیطره مرکزنشینان بر خوزستان را بالا برد. همچنین پس از انقلاب ، تجاوز دشمن بعثی را داشتیم و دفاع جانانه مردم، که در این رابطه هم تمرکز مرکزنشینان بر خوزستان دو چندان شد. بعد از آن بازسازی آغاز شد که باز هم هدایت و تابعیت با مرکز بود. مقتدایی گفت که این اقدامات باعث شد که اتحاد و همدلی در نسل متولد انقلاب به این گونه تعریف شود که در هر شرایطی باید مرکز برای این استان تصمیم بگیرد، حتی در رابطه با برقراری ارتباط با کشور همسایه و این آشفتگی رفتاری در تمام ادوار بوده است. وی گفت که اگر عمرمان کفاف داد باید این معضل را برطرف کنیم.
تحریم ، کاهش قیمت نفت ، کمبود امکانات ، ظرفیت های استان و … از دیگر موضوعات مورد اشاره استاندار بود. وی در این رابطه گفت که با همین امکانات و شرایط محدود ، کارهای خوبی انجام شده و خوزستان به سمت و سویی رفته که بعضی از فعالیت ها و اقدامات به الگو تبدیل شده است. مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات اجتماعی خوزستان پرداخت و ضمن بیان خاطره ای گفت که چندی پیش به پارک دولت رفتم و دیدم حدود ۱۰۰ پسر و دختر ۱۵ تا ۱۷ ساله لابه لای درختان به صورت دخترخاله – پسرخاله ای نشسته بودند و مشغول کشیدن سیگار و قلیان بودند و ماموران نیز برای جمع کردن قلیان فروش ها تلاش می کردند.  وقتی با دو نفر از این جوانان صحبت کردم متوجه شدم مسئول فروش قلیان ها هستند! وی با بیان این خاطره گفت که در این رابطه چه کسی مقصر است؟ اینکه این جوانان خیلی راحت به  استعمال دخانیات روی آورده اند برای من نگران کننده بود.
وی صحبت هایش را اینگونه پایان داد : امروز همه مردم به دقت عملکرد ما را زیر نظر دارند،  نمونه اش اینکه وقتی از در حراست وارد استانداری شدم دیدم یکی از نیروهای حراست به دقت به پیراهنم نگاه می کند و دنبال مارک پیراهنم است. من خواستم از طریق یقه پیراهن مارک را نشانش دهم اما او گفت گه روی آستین لباست مارک حکاکی شده است !  اصلا به این موضوع دقت نکرده بودم. یا اینکه یک روز می خواستم به اتاقم بروم دیدم  مسئول دفتر نیست و بعد از چند دقیقه ارباب رجوعی به دفترم آمد، وقتی از او پرسیدم چگونه متوجه شدی من به اتاقم امدم گفت که در آبدارخانه بودم و صدای پای شما را شنیدم. این گونه مسائل نشان می دهد که مردم متوجه تمام عملکرد ما هستند و جایی برای خطا و کم کاری باقی نمی ماند.
انتصاب یک فرماندار
عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در حکمی سید مجید صالحی را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان گتوند منصوب کرد.
صالحی، پیش از این سابقه حضور به عنوان بخشداری گلگیر، بخشدار مرکزی و معاونت فرمانداری مسجدسلیمان را داشته است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.