معیار دولت تدبیر و امید عملکرد مقتدایی ست نه بیانیه های سیاسی!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روزنامه فرهنگ جنوب در ستون زیر ذره بین خود نوشت:
دیدار اصلاح طلبان خوزستان با آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی تبعات و حاشیه های مختلفی به دنبال داشته و علاوه بر انعکاس تبعات و علل این دیدار در مطبوعات و سایت ها ، گروه های اجتماعی نیز در تحلیل آن پیشقدم بوده و بعضا جهت گیری هایی با رنگ و بوی خاص صورت گرفته و شکاف ها را بین سیاسیون استان دو چندان کرده است. آن گونه که از خبرها برمی آید هر چند دیدار با دو رییس جمهور اسبق به مناسب میلاد پیامبر اکرم و طرح موضوعات کلی در خصوص جایگاه قومیت ها در کشور صورت گرفته اما برخی اصلاح طلبان با پیش قراولی کیانوش راد ، دکتر مقتدایی استاندار را در راس انتقادات خود قرار داده و خانه نشینی یاران راستین دکتر روحانی در استان را نتیجه عملکرد نامناسب مقتدایی و پشت کردن او به اصلاح طلبان خوزستانی دانسته اند.
طرح چنین مسائلی در دیدار با هاشمی و خاتمی موجب واکنش برخی دیگر از اصلاح طلبان خوزستانی شد. این دسته از اصلاح طلبان ، انتقاد به مدیریت ارشد استان از سنگر قومیت ها را نادرست قلمداد کرده و معتقدند که عده ای از سیاسیون تندرو منسوب به اصلاح طلبان که گویا در این مدت استانداری عبدالحسن مقتدایی، خواسته هایشان برآورده نشده و رویاهاشان لباس واقعیت برتن نکرده، جهت تظلم خواهی به ملاقات برخی ریش سفیدان اصلاحات رفته اند، و بند مطامعشان را به برخی مطالبات قومی گره زده اند تا شاید بتوانند نقشه ای را که سالها پیش اجرا کردند دوباره تکرار کنند.
 در همین زمینه نیز اخیرا نامه ای با امضای ۳۵ نفر از اصلاح طلبان خوزستانی به آیت الله هاشمی منتشر شده که در آن آمده است: بخشی از مطالب مطرح شده توسط یکی از شرکت کنندگان در آن جلسه که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موبایلی منتشر شده حاوی اتهامات نسبت به مدیران استان می باشد. همزمانی این دیدار با حضور استاندار خوزستان در جمع هیئت دولت جهت ارائه گزارش یکی از مسائلی است که در این نامه به آن انتقاد شده و از رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام درخواست شده که سوابق شرکت کنندگان و نقش آنها در ایجاد تفرقه در فضای استان و دامن زدن به تنش را مد نظر قرار دهند.
تیترهایی همچون ” توطئه علیه استاندار” ، ” تخریب مقتدایی با رویکرد قومی ” ، ” بیراهه ی سیاسیون پایتخت نشین خوزستانی ” ، ” کیانوش راد پشت سنگر قومیت ها ” و… ماحصل انتقاد بخشی از اردوگاه اصلاح طلبان خوزستانی ست که در انتقاد از مسائل مطرح شده در دیدار با هاشمی و خاتمی بیان شده بود. البته کیانوش راد نیز نسبت به انتقادهای وارد شده به این دیدار و نامه و بیانیه اصلاح طلبان خوزستانی بی تفاوت نماند و با انتشار متنی تقریبا ” سوالی ” در گروه های واتس آپی ضمن پذیرش تلویحی انتقاد از مدیریت ارشد استان در دیدار با هاشمی و خاتمی ، نوشت: ” کاشکی امضاء کنندگان نامه به آیت الله هاشمی ، نامشان را فاش کنند تا مردم قضاوت کنند. چه کسانی به ما تهمت دلواپسان واپسگرا را می زنند. از اینکه برخی نااصلاح طلبان ، در مقابله با امری متعارف اینگونه موضع می گیرند تعجبی نمی کنم.
اینان اگر اصلاح طلب بودند اینگونه سخن نمی گفتند. حداکثر فرض کنید کسانی مخالف یک مسول اجرایی هستند و فرض کنید آن ها هم اشتباه می کنند ، آیا حقیقتا باید گفت اینها تشنج آفرین هستند و ناجوانمردانه گفته شود اینها عامل تشنج در استان هستند؟! آیا واقعا دشمنی و بی منطقی تا به این اندازه باید بر روی حقایق پرده پوشی کند. کسانی به هر دلیل موافق کسی هستند. و کسانی هم به هر دلیل مخالف کسی هستند. آیا تنها عده ای حق دارند موافق باشند و برای از میدان راندن منتقدان به انواع اتهامات روی آورند؟ حرف بسیار است. و در موقع خود ، مواردی را خواهم گفت.”
جدا از سخنان کیانوش راد و اصلاح طلبان منتقد وی ، باید گفت که متاسفانه ادبیات سیاسیون استان ، رنگ و رویی تند به خود گرفته و شاهد رد و بدل شدن الفاظی همچون “دایناسورهای فسیل شده سیاسی” از سوی موافقان و توهین های بی سابقه از سوی مخالفان مقتدایی هستیم که تاکنون کمتر شاهد آن بوده ایم. مطمئنا متشنج کردن فضای سیاسی در استان ، از هیچ فرد و گروهی پذیرفته نیست و مسلما دولت تدبیر و امید نیز نه به مدح موافقان مقتدایی و نه به ذم مخالفان او توجهی ندارد. دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید نیز تاکنون نشان داده مبنای عزل و یا ابقای استانداران گزارش های مردمی و عملکرد آنان است نه شب نامه ها و بیانیه های سیاسی و دیدارهای وقت و بی وقت !
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.