چرا صادرات سیمان خوزستان کاهش یافت؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: به دلیل عدم هماهنگی کارخانه​جات تولید سیمان با نیاز بازار، صادرات این کالا در چند روز اخیر به شدت کاهش یافته است.

 

یونس حسین​نژادیان عنوان کرد: پس از اربعین حسینی که صادرات به کشور عراق از سر گرفته شد، کارخانه​جات سیمان اقدام به عرضه سیمان به وفور کردند؛ به طوری که بازار عراق در مدت کوتاهی اشباع شد.

 

وی افزود: عرضه ناگهانی زیاد سیمان در مدت کوتاهی موجب شد تا صادرکنندگان میزان صادرات خود را به دلیل عدم نیاز بازار عراق به سیمان، کاهش دهند.

 

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: جهت ایجاد انسجام بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان لازم است تشکلی در قالب شرکت مدیریت صادرات سیمان ایجاد شود؛ همان گونه که برای نظم​دهی به صادرات آبزیان با ایجاد تشکلی، میزان صادرات ماهی براساس نیاز بازار هدف تنظیم شد.

 

حسین‌نژادیان تصریح کرد: صادرات هر کالایی باید بر اساس نیاز بازار هدف انجام گیرد تا ارزش کالای صادراتی حفظ شود. زیرا عرضه زیاد به ضرر تولید​کنندگان داخلی است و موجب کاهش قیمت در بازار می​شود.

 

وی اظهار کرد: روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامیون سیمان به عراق صادر می​شود اما اکنون این عدد کمتر شده است. تجار و تولید​کنندگان ما باید به فکر حفظ بازار عراق و استمرار آن باشند نه اینکه در کوتاه​مدت سود کلانی به دست آورند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.