نگاهی به ویژه های روزنامه فرهنگ جنوب

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:روزنامه فرهنگ جنوب نوشت:
ساختمان میلیاردی در رکود اقتصادی !
در شرایطی که اعتبارات قطره چکانی شده و بیشتر پروژه های استانی در خواب زمستانه فرو رفته اند برخی مسئولین به جای هدفمند کردن هزینه ها و سوق دادن آن به سمت پروژه های عمرانی ، به کارهایی روی می آورند که نه ضرورتی دارد و نه مرهمی بر زخم های مردم و استان است. یک نمونه از این مسائل ، ساخت ساختمان جدید معاونت برنامه ریزی استانداری با هزینه های میلیاردی است که جا دارد استاندار هر چه زودتر از این نوع اقدامات تجملی و غیرضرور جلوگیری نماید.
شمردن صفرهای اختلاس !
دیگر کسی با شنیدن خبر اختلاس در خوزستان شوکه نمی شود و برعکس ، مردم پس از شنیدن ، به دنبال این هستند تا ببیند اختلاس چند رقمی است و چند صفر دارد ! در آخرین مورد اختلاس بانکی در خوزستان، رقم اختلاس ۹ صفر داشت که البته در مقایسه با دیگر اختلاس ها از صفرهای کمتری برخوردار است ! اگر همین روند ادامه یابد و بانک مرکزی ساز و کاری برای نظارت بر بانک ها نداشته باشد به همین زودی قبح آن شکسته می شود و  اعتماد مردم به سیستم بانکی از بین می رود.
نماینده اهواز منتقدان خود را دایناسورهای منقرض شده نامید !
پس لرزه های نشست خبری و سه ساعته سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز با اهالی رسانه تمامی ندارد و این مصاحبه واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است. از یک سو ، برخی ها او را به تناقض گویی در رفتار و گفتار متهم می کنند و برخی ها در نامه نگاری های متعدد با امضا اساتید دانشگاه ، موسوی و مواضع اش را نکوهش کرده و آن را در راستای منافع انتخاباتی قلمداد کرده و سخنانش را درباره مشارکتی ها و ممنوع الورود بودن برخی سیاسیون به خوزستان ، “صدای پای دیکتاتوری ” دانسته اند.
پس از نامه اساتید دانشگاه های خوزستان ، نماینئده اهواز تیز بیکار ننشست و در بیانیه ای ، چنین نامه ای از سوی اساتید را جعلی خواند و منتقدان و مخالفان خود را به دایناسورهای منقرض شده و سیاسیون فصیل شده قلمداد کرد !
در بخش هایی از این نامه که نسخه ای از آن برای ذره بین ارسال شده آمده است : چرا رقبای سیاسی عناد و دشمنی خود را ماورای اتیکت های ظاهرصلاح و موجه پنهان کرده و بدون شناسنامه بی محابا می تازند.
 طایفه اهل علم و دانش و فضل ، در این ملک و بوم اهورایی ، از جایگاه رفیع و مرجعیتی بدیع و بی بدیل برخوردارند. چرا برای تحمیق عقول و تهیج خطور از این فقره سواستفاده می شود؟ اگر قرار است سنگی پرتاب شود بهتر آن است که با شجاعت و شهامت پرتاب شود و چون دزدان ناغافل، سراسیمه و نقاب به چهره چگونه می توان مدافع حق و داعیه دار حقیقت بود.آیا این تخریب بدون نام و نشان و نشانه ، حاکی از سستی استدلال و تهی بودن نیات تان نیست! رجا واثق دارم این چنین ادبیات سخیفانه و کم ارزشی از کمترین نسبت ممکن با اهل علم و دانش برخوردار است و مخاطب این پاسخ نیز به طور قطع کسان دیگرند. گر چه ضمیر خود لاجرم بر جایگاه مرجع خواهد نشست.
چگونه است که مدافعان دروغین شعار دانستن حق مردم، ولی نعمتان ما یعنی مردم آگاه خوزستان را برای شنیدن سخنان نماینده آن ها محرم نمی دانند. آیا مردم و نمایندگان آن ها نا محرمند؟
البته مشخص است که افرادی به واسطه عملکرد خیانت بارشان، خود را مخاطب این حرف ها دانسته و برمی آشوبند. خوب اگر این افشاگری ها باری از دوش خوزستانیان برمی دارد. اگر باعث کم شدن دخالت های منفعت طلبانه در راه توسعه استان می شود بگذار فحاشی کنند. بگذار دشنامم دهند. مگر آبروی بنده در برابر اشک های مردم خوزستان ارزشی دارد؟ خیانت به مردم خوزستان سکوت در برابر سیاسیون فسیل شده افراطی است. خیانت به خوزستان ندیدن دخالت های دایناسورهای منقرض شده سیاسی است. ببینید چه کسانی در پی تغییر مدیریت عالی بومی استان هستند؟ کاندیداهای آن ها برای جایگزینی مدیران بومی استان چه کسانی هستند و از چه سابقه ای برخوردارند؟
نتیجه و دود تنش هایی که درصدد است فضای استان را ملتهب و سیاست زده نماید به غیر از چشم مردم بی پناه ما نصیب چه کسانی می شود؟
آیا آن ها که در پی ماهی گیری از آب گل آلود شده استان هستند غیر از نویسندگان این نامه جعلی هستند؟
حاشیه ای بر سخن آیت الله؛ نان سازمان ها در کاسه خون مردم !
 سخنان آیت الله جزایری درباره رعایت عدالت در استخدام ها و هشدار به دو مجموعه صنعتی بزرگ در خوزستان بازتاب های مختلفی داشته و نوعی امید را در خیل عظیم بیکاران خوزستانی ایجاد کرد. در همین زمینه حاج لفته منصوری مدیرکل سابق نهاد کتابخانه ها که چند روز پیش تودیع شد حاشیه ای بر سخنرانی آیت الله نوشته که در ادامه می آید : این اولین نقد جدی آیت الله موسوی جزایری نیست بلکه در دولت های گذشته ایشان با صراحت لهجه و گاهی در نماز جمعه انتقاد کردند و وضعیت مردم مستضعف را گوشزد کردند.
 بنابراین برخی از عزیزان ممکن است بفرمایند که چرا در دولت های قبل و از این قبیل انتقاد نکردند باید عرض کنم که این وضعیت همیشه بوده و ایشان هم انتقاد کرده است.  باید گفت که شمال و جنوب و شرق و غرب و مرکز استان مشکل بیکاری دارد. لذا شایسته است هویت خوزستانی خود را تقویت کنیم و مدافع کل مردم عزیز خوزستان باشیم.
گاهی که برای هیچ و پوچ مباحث را قومی و شهری می کنیم جز فرصت سوزی و اختلاف و کینه ورزی ارمغانی نخواهد گذاشت. روحانیت شیعه به دلیل خاستگاه مردمی خود همواره در بطن و متن مردم هستند. اطلاعاتی که مراجع عظام تقلید و روحانیون بزرگ و ائمه محترم جمعه و جماعات از زندگی مردم دارند، مسئولان مدعی هرگز ندارند. بنابراین روحانیت بر اساس آنچه که می بینند و گاه خود لمس می کنند و اصلا زندگی قاطبه آنها هم سطح مردم است، این فریادها را می زنند.
صنایع بزرگ و مسائل و مشکلات آنها برای استان یک مبحث قدیمی است به نظر من حداقل در جلساتی که قبلا نظرات و سیاست های دکتر مقتدایی را می شنیدم وی هم به این موضوع آگاهی دارند و اراده و برنامه ای برای به لگام زدن به این سرکشی سازمان های مقتدر استان را داشتند. این جمله ی او بود که ” برخی مدیران و سازمان ها با ارسال منافع به خارج از استان دارن نانشان را در کاسه ی خون مردم مکی زنند! ” این جمله را در جلسه معارفه سید خلف موسوی شهردار اهواز در تالار ملی حفاری گفتند. بنابراین من فکر می کنم اگر خواست افکار عمومی اعم از نخبگان و مردم در حمایت از مواضع اینچنینی فارغ از منافع سیاسی و قومی و شهری و قبیله ای عزم و جزم شود حتما اتفاقات مثبت رخ خواهد. متاسفانه سازمان هایی که از آنها انتقاد می شود قدرت فراوانی در ارتباطات دارند و گرچه شاید در رسانه های گروهی مطرح نمی کنند اما فشارهای خود را می آورند. اینجاست که قدرت نرم شبکه های اجتماعی رخ می نماید و فضای جامعه را به مطالبه حقوق مردم سوق می دهد.
کلکسیون عجایب !
خبرهای عجیب و غریب از خوزستان کم نبود با این خبر نیز بر عجایب خوزستان و برخی مسئولینش افزوده شد: در هنگام برگزاری جلسه امتحات پایان ترم در یکی از دانشگاه های خوزستان اتفاقی جالب و نادر رخ داد که جای تامل دارد.  در هنگام برگزاری جلسه امتحات پایان ترم در یکی از دانشگاه ها یکی از اعضای شورای شهر استان که در آن دانشگاه مشغول به تحصیل می باشد پس از تقلب در امتحان توسط مراقبین آزمون موضوع کشف و صورتجلسه می شود. این اتفاق جالب در نوع خود بی نظیر و نادر می باشد و باید دید که مسئولان دانشگاه مذکور با این تخلف صورت گرفته به چه نحو برخورد می کنند؟
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.