نمایندگان خوزستان در هفته هفدهم لیگ برتر بسکتبال

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در هفته هفدهم لیگ ملی بسکتبال کشور، پتروشیمی بندر امام در ماهشهر میزبان تیم دانشگاه آزاد است، پالایش نفت در مشهد به دنبال جبران مافات خواهد بود و صنایع از فولاد هفت الماس قزوین پذیرایی می‌کند.

لیگ ملی بسکتبال کشور به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و بسکتبال ایران پس از آن وارد مرحله جدید و البته حساس‌تری خواهد شد.
از همین رو، تیم‌های خوزستانی پترو و نفت آبادان که از مدعیان عناوین بالای جدول نیز هستند برای تثبیت جایگاه خود مصاف سختی را در این هفته با حریفان خود خواهند داشت و صنایع پتروشیمی ماهشهر همچنان در پیچ مشکلات خود گرفتار است.
در همین چارچوب فردا در ماهشهر دو دیدار همزمان برگزار خواهد شد که هر دو نماینده این شهر در این روز از حریفان خود میزبانی خواهند کرد.
در سالن اندیشه شهرک بعثت، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها در حالی رو در روی دانشگاه آزاد صف‌آرایی خواهد کرد که برد در این دیدار می‌تواند برای هر کدام از تیم‌ها حکم قهرمانی داشته باشد و در این دیدار چهار امتیازی، پترو سخت به دنبال آن است که رقیب خود را دست خالی به خانه بازگرداند.
شاگردان مهران حاتمی گرچه توان تیمی بالایی برای کسب این مهم را در خانه دارند و در مقابل تماشاگران خودی، کسب پیروزی کار ساده‌ای‌ است، اما در آن سوی میدان نیز تیم کوچکی در مقابل خود نمی‌بینند و باید برای کسب پیروزی در این دیدار اهتمام ویژه‌ای را به کار ببردند.
پترو که در هفته گذشته به زحمت توانست دربی خوزستان را فتح کند، در این هفته در اندیشه فتح بازی فینال‌گونه لیگ ملی بسکتبال است.
این تیم که خیز بلندی برای کسب سومین قهرمانی پیاپی خود در کشور را برداشته، بی‌شک توان واقعی خود را در این دوره از رقابت‌ها به کار نبسته و قطعاً در دور بعدی کمتر تیمی می‌تواند از تیم امتیاز گرفته و یا حتی با امتیاز نزدیک این تیم را مغلوب کند.
مطمئناً پترو در این دیدار با اتکا به بزرگانی چون حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی دو ملی‌پوش صاحب نام خود، حرف‌های زیادی را برای گفتن خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید که در دیدار دیدنی فردا، چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد و قدرت کدام تیم بر دیگری چربش خواهد داشت.
اما در سالن بعثت ماهشهر، تیم صنایع پتروشیمی که کم فروغ‌ترین تیم لیگ ملی لقب گرفته در کوران ناکامی‌ها به مصاف فولاد هفت‌‌الماس قزوین خواهد رفت.
صنایع که مشکلاتی بس فراتر از عدم نتیجه‌گیری را تجربه می‌کند، از بخت بد فردا نیز به تیمی برخورد کرده که خود برای صعود به رده‌های بالاتر در رقابت با نفت آبادان است.
پتروشیمی ماهشهر اگر در این اندیشه تغییر گسترده در این دیدار است باید که با سرعت دادن به بازی و حضور مستمر در زیر سبد و همچنین دقیق‌تر ضربات، خود را در حد و اندازه حریف این روز خود نشان دهد.
در هر صورت قابل پیش‌بینی است که مشکلات تیم صنایع نیز در این بازی برطرف نخواهد شد و این تیم برای کسب نتایج لازم باید دست به تغییر و تحولات گسترده‌ای بزند.
این تیم فردا از ساعت ۱۶ به طور همزمان با دیگر تیم ماهشهری و البته در سالن بعثت از نماینده قزوین پذیرایی خواهد کرد.
اما پالایش نفت آبادان، دیگر نماینده خوزستان در لیگ بسکتبال کشور است که فردا به مشهد سفر خواهد کرد تا در مقابل ثامن رده هشتمی قرار گیرد.
آبادانی‌ها که هفته گذشته خود در مقابل مدافع عنوان قهرمانی، نشان دادند به هیچ عنوان یک تیم کوچک نیست و می‌تواند دست به کارهای بزرگی بزنند، فردا قطعاً به کمتر از برد در مقابل میزبان خود رضایت نخواهند داد.
پالایش نفت اگر می‌خواهد در این دوره از مسابقات و در بدو ورود خود در صف مدعیان قرار گیرد، باید با اتکا به استعدادهای خود از این دیدار یک برد شیرین را استخراج کند و این مهم به هیچ عنوان دور از دسترس نیست.
شاگردان هماد سامری گرچه دیدار آسانی را در پیش ندارند، اما دست یابی به برد نیز برای این تیم دور از دسترس نیست و با کمی دوندگی بیشتر و حضور به موقع در زیر سبد می‌توانند دو امتیاز شیرین را از دیار حرم ثامن الحجج (ع) برای آبادان به سوغات بیاورند.
آبادانی‌ها که فراتر از انتظارها در این دوره از مسابقات حضور پیدا کردند، در این سوی میدان یک مشکل جدی را در ماهشهر خواهند داشت و نتیجه گیری احتمالی فولاد هفت الماس نمی‌تواند جایگاه پنجمی این تیم در جدول را تغییر دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، هفته هفدهم لیگ ملی بسکتبال کشور فردا از ساعت ۱۶ در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد و طی آن، پالایش نفت آبادان در مشهد میهمان ثامن خواهد بود، پتروشیمی بندر امام در خانه از دانشگاه آزاد میزبانی می‌کند و صنایع پتروشیمی پذیرای فولاد هفت الماس قزوین خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.