محیط زیست خوزستان نیازمند توجه

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر‌عامل جدید شبکه‌های محیط زیستی خوزستان گفت: این استان به سبب صنایع بزرگ و آلودگی‌های مداوم و تهدیدهای موجود در عرصه محیط زیست، نیازمند توجه ویژه دولت و رئیس سازمان محیط زیست است.

هژیر کیانی در حاشیه انتخابات اعضای هیئت مدیره و نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی استان خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: پشتیبانی دولت از این سمن‌ها، به تجلی هر‌چه بیشتر جامعه مدنی و مردم‌سالاری دینی در راستای حل مسائل کشور کمک شایانی می‌کند و امید در همه سمن‌ها ایجاد شده است.

وی در مورد مسائل محیط زیستی افزود: سمن‌های خوزستان به سبب تجربه و علاقه‌ای که برای خدمت کردن در این عرصه دارند، با توجه به چالش‌ها و پیچیدگی مسائل محیط زیست، چه در بعد بین‌المللی و چه در ابعاد داخلی، نگاهشان به زیست‌ کره است.

مدیر‌عامل جدید شبکه‌های محیط زیستی خوزستان اضافه کرد: بر این باوریم که خوزستان به سبب صنایع بزرگ و آلودگی‌های مداوم و تهدیدهای موجود در عرصه محیط زیست، نیازمند توجه ویژه دولت و رئیس سازمان محیط زیست کشور است.

کیانی با اشاره به حمایت‌هایی که باید از طرف دولت صورت گیرد گفت: باید حمایت‌ها انجام شود تا با توانبخشی بیش از پیش، سمن‌های محیط زیست و مشارکت آنان در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی از تمام قابلیت‌ها در جهت کمک به دولت بهره بگیرد.

وی در پایان با تشکر از دست‌اندرکاران قانون‌گذاری کشور، ابلاغ ماده ۶۶ قانون آئین دادرسی کیفری و تعریف جایگاه حقوقی، سازمان‌های مردم نهاد را نقطه امید و عامل مهمی برای انگیزش و مشارکت سازمان‌های غیر دولتی در پاسداری از میراث طبیعی و حریم محیط زیست دانست.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.