معلولان جسمی حرکتی؛ بیشترین جمعیت معلول خوزستان را تشکیل می دهد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: بیشترین جمعیت معلولان استان خوزستان را معلولان جسمی حرکتی تشکیل می دهند.

غلامرضا صدیق راد اظهار کرد: ۷۴ هزار معلول در بهزیستی استان خوزستان دارای پرونده هستند؛ پس از معلولان جسمی حرکتی که بیشترین آمار را دارند، معلولان ذهنی درصد بالایی از این جمعیت را به خود اختصاص داده اند.

وی یکی از مشکلات معلولان جسمی حرکتی را تردد در معابر شهری دانست و افزود: در هشتمین جلسه مناسب سازی معابر، نحوه پیشرفت کار در این زمینه در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفت. کارهای خوبی در بحث مناسب سازی معابر انجام شده ولی نیاز به کار بیشتری داریم که شهرداریها و همه ارگانها و سازمانهای دولتی و غیردولتی باید در جهت فراهم سازی فضایی مناسب جهت زندگی آسان برای معلولان تلاش جدی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: البته بحث مناسب سازی تنها مخصوص جانبازان و معلولان نیست بلکه باید محیط مناسبی برای تردد همه افراد ایجاد کنیم و تا جایی که امکان دارد، موانعی در سر راه تردد افراد ایجاد نکنیم و موانعی که وجود دارد، باید برداشته شود.

صدیق راد ادامه داد: همه ساختمانهای پزشکی باید به بالابر مجهز شوند. همچنین دانشگاهها، پایانه های حمل و نقل، بانکها، ادارات دولتی و خصوصی نیز باید مناسب سازی شوند تا فضا برای تردد سالمندان، سالخوردگان، نابینایان، معلولان و همه کسانی که ناتوان هستند، مناسب باشد.

وی اظهار کرد: به دنبال این نیستیم که فضایی جدا از افراد سالم برای معلولان بسازیم مثلا سینمای ویژه معلولان، پارک یا کتابخانه ویژه معلولان؛ بلکه به دنبال آنیم که برای معلولان فرصت مساوی با سایر اقشار جامعه فراهم شود تا بتوانند زندگی عادی داشته باشند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.