نگاهی به سه تیم خوزستانی در لیگ دسته یک فوتبال کشور

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فولادنوین خوزستان، استقلال اهواز و نفت آبادان سه نماینده خوزستان در لیگ دسته یک فوتبال کشور هستند که هر سه تیم با عملکرد خوبی که در نیم‌فصل اول داشتند، از امیدهای صعود به لیگ برتر محسوب می‌شوند.

پس از قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ دسته یک کشور تیم‌های فولادنوین خوزستان و استقلال اهواز در گروه الف و تیم نفت آبادان در گروه ب قرار گرفتند تا رقابت خود را در گروه‌های‌شان برای رسیدن به لیگ برتر آغاز کنند.

 

* فولادنوین خوزستان *

 

فولادنوین که پیش از این در لیگ دسته دو کشور حضور داشت با هدایت سیدکوروش موسوی، مربی سازنده خوزستانی و در فضای آرام مدیریتی برای اولین بار در لیگ دسته یک پا به میدان گذاشت و در اولین بازی خود توانست با تساوی بدون گل از زمین خارج شود تا شروع نسبتا خوبی داشته باشد.

 

سرخ‌پوشان خوزستانی در هفته‌های دوم و سوم نیز به ترتیب به یک برد و یک تساوی دست پیدا کردند و در هفته چهارم و در داربی اهواز مقابل استقلال اهواز، دیگر تیم خوزستانی با یک گل به برتری رسیدند.

 

این تیم که روند خوبی را پشت سر می‌گذاشت در هفته پنجم برابر فجرسپاسی‌ای که سابقه حضور در لیگ برتر را دارد، شکست خورد و در هفته‌های ششم تا نهم نیز به ترتیب به پیروزی، شکست، پیروزی و تساوی دست پیدا کرد تا طی این هفته‌ها حرکتی سینوسی‌ای داشته باشد.

 

اوج کار فولادی‌ها طی هفته‌های دهم و یازدهم بود که با کسب دو پیروزی متوالی و در رقابتی تنگاتنگ با استقلال اهواز، دیگر نماینده استان توانستند با ۲۱ امتیاز، صدر جدول را ازآن خود کنند.

 

فولادنوین در حالی که کمتر کسی انتظار چنین عملکری را از آن داشت، در نیم‌فصل اول با بازیکنان جوان و جویای نام خود به قهرمانی نیم‌فصل رسید و به رسیدن به لیگ برتر امیدوارتر شد، هرچند که این تیم به خوبی می‌داند در نیم‌فصل دوم کار سخت‌تری را پیش رو دارد، چرا که دیگر رقبای آن برای جبران امتیازات از دست رفته ظاهر می‌شوند.

 

اگرچه برخی‌ها معتقدند که فولاد نوین در صورت قهرمانی در لیگ یک قصد تیم‌داری در لیگ برتر را ندارد ولی سرمربی این تیم عنوان کرده که باشگاه در صورتی که تیم بتواند به لیگ برتر برسد، در این لیگ تیم‌داری خواهد کرد.

 

این تیم تمرینات خود را در تعطیلات نیم‌فصل از روز شنبه این هفته در اهواز آغاز کرده است و قصد دارد تا پایان تعطیلات در اهواز، تمرینات خود را دنبال کند و در تورنمنت چهار جانبه داخلی استان نیز شرکت خواهد کرد. فولاد‌ی‌ها در فصل نقل‌وانتقالات نیم‌فصل نیز تاکنون مهدی نیایش‌پور، بازیکن تیم بزرگسالان فولاد را به خدمت گرفته‌اند و قصد جذب دو سه بازیکن دیگر را در پست‌های حمله و هافبک را نیز دارند.

 

* استقلال اهواز *

 

استقلال اهواز هم که در گروه الف با تیم فولادنوین هم‌گروه است، امسال با مدیریت و کادرفنی‌ای جدید در لیگ حضور پیدا کرد. این تیم باوجود حضور چندین ساله در لیگ دسته یک، هنوز هم هواداران خاص خود را دارد و آرزوی آن‌ها حضور مجدد این تیم در لیگ برتر کشور است.

 

آبی‌پوشان اهوازی با هدایت داریوش یزدی در هفته‌های اول تا سوم به ترتیب به یک برد، یک شکست و یک پیروزی دست پیدا کردند و در هفته چهارم نیز در شهرآورد اهواز مغلوب فولادنوین شدند. شاگردان یزدی در هفته پنجم به پیروزی رسیدند و در هفته‌های ششم و هفتم هم به دو تساوی بدون گل رسیدند اما در ادامه مسابقات و در هفته‌های هشتم و نهم، استقلالی‌ها به دو برد ارزشمند دست یافتند و در بالای جدول رقابت سختی با فولادنوین، دیگر نماینده خوزستان داشتند.

 

در همین شرایط بود که خبرهایی از باشگاه استقلال اهواز مبنی بر اعتصاب اعضای این تیم به دلیل عدم پرداخت به موقع مبلغ قراردادهای‌شان به گوش می‌رسید و همین موضوع عاملی شد تا کمی این تیم از شرایط روحی روانی خوبی که داشت، دور شود.

 

این تیم در هفته‌های دهم و یازدهم که دو هفته سرنوشت‌ساز برای این تیم بود، با کسب یک تساوی و یک شکست جای خود را در صدر جدول با فولاد نوین جابه‌جا کرد و با ۱۸ امتیاز در مکان دوم قرار گرفت.

 

پس از پایان نیم‌فصل اول باتوجه به مشکلاتی که در این تیم به وجود آمد، ارسطو جهانداری، مدیرعامل این باشگاه تصمیم به برکناری سرمربی و مربی این تیم و اخراج دو بازیکن آبی‌ها گرفت تا به گفته خودش عوامل حاشیه‌سازی را از تیم دور کرده و تیم در نیم‌فصل دوم به دور از حاشیه به مصاف حریفان برود. این تیم در نیم‌فصل دوم با هدایت حبیب خدریان و کادرفنی جدید پا به میدان خواهد گذاشت و امیدوار است تا روند خوب خود را برای رسیدن به لیگ برتر ادامه دهد.

 

استقلالی‌ها در تعطیلات نیم‌فصل قصد دارند از پنجشنبه این هفته برای برپایی اردو راهی بندرعباس شوند و تاکنون نیز در فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل با بازیکنی به توافق نرسیده‌اند و در حال بررسی گزینه‌های موردنظرشان هستند. این تیم نیز قرار است در تورنمنت چهارجانبه استان حضور پیدا کند.

 

* نفت آبادان *

 

نفت آبادان تیم ریشه‌دار خوزستانی که چند سالی است از لیگ برتر دور مانده و به دلایل مختلف از جمله تغییرات مکرر مدیریتی و کادر فنی نتوانست ثبات لازم را برای صعود به لیگ برتر به دست آورد، امسال با روی کار آمدن مجدد عیسی‌زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه، به نظر می‌رسد در حال سپری کردن سال آرامی است. این تیم امسال با هدایت کادر فنی‌ای کاملا خارجی از کشور پرتغال پا به میدان گذاشته است.

 

آبادانی‌ها در هفته‌های اول تا چهارم به ترتیب به پیروزی، شکست، پیروزی و شکست رسیدند و در این چهار هفته نوسان زیادی داشتند. این تیم در هفته‌های پنجم تا هشتم نیز به برد، تساوی، برد و تساوی دست پیدا کرد و در این چهار دیدار روندی بهتر از هفته‌های اول تا چهارم را پشت سر گذاشت.

 

طلایی‌پوشان در هفته نهم نیز به تساوی رسیدند و در هفته‌های دهم و یازدهم که رقابت تنگاتنگی با مس رفسنجان برای رسیدن به صدر داشتند، به دو پیروزی شیرین دست پیدا کردند تا با اختلاف سه امتیازی با این تیم در جایگاه دوم قرار بگیرند و چشم به نیم‌فصل دوم و رسیدن به صدر جدول داشته باشند.

 

آبادانی‌ها در تعطیلات نیم‌فصل از امروز راهی کیش شدند تا اردویی هشت روزه در آن جا برپا کنند و پس از بازگشت به آبادان قرار است ۲۶ دی‌ماه به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره غلام‌حسین مظلومی در دیداری دوستانه به مصاف استقلال تهران بروند. این تیم نیز در فصل نقل و انتقالات نیم‌فصل هنوز بازیکنی جذب نکرده است.

 

نیم‌فصل دوم این رقابت‌ها از ۱۲ بهمن ماه آغاز خواهد شد و هر سه تیم خوزستانی که برای صعود به لیگ برتر برای خود شانس قائل هستند، با برگزاری اردو و جذب بازیکن در فصل نقل و انتقالات، به دنبال تقویت خود در پست‌های مورد نظر هستند تا در ادامه مسابقات نیز همچنان مدعی صعود به لیگ برتر باشند. به هر حال باید دید در پایان لیگ دسته یک نماینده‌ای از خوزستان می‌تواند مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کند یا خیر.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.