عرضه‌ گوشت در جاده‌های شوشتر و غدغه سلامت بهداشتی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر از برخورد شدید با عرضه‌کنندگان گوشت و دام در جاده‌های منتهی به شهرستان خبر داد.

احمدعلی معینی گفت: متاسفانه چند وقتی است که در جاده‌های منتهی به شوشتر عرضه دام و گوشت به‌صورت غیربهداشتی انجام می‌شود که این مسئله دغدغه ذهنی همه متولیان در این زمینه بوده و با آن برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشتار دام غیربهداشتی جرم محسوب می‌شود، تأکید کرد: کشتار و عرضه غیربهداشتی دام جرم است و به این دلیل باید با این پدیده برخورد شود تا سلامت عمومی به مخاطره نیافتد.

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر با اشاره به بندهایی از قانونی در این زمینه گفت: طبق بند ۶۸۸ مجازات اسلامی کشتار و عرضه غیربهداشتی گوشت دام به دلیل ایجاد مخاطره در سلامت مردم تا یکسال مجازات زندانی در نظر گرفته شده است.

معینی با تأکید بر اینکه مقام قضایی در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشته است، افزود: در شهرستان شوشتر همه متولیان امر برای مبارزه با این پدیده همکاری دارند و به‌زودی برخورد با این اقدامات غیربهداشتی آغاز می‌شود.

وی در پایان گفت: مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده از خرید از این مراکز خودداری کنند و تا در اسرع وقت با این عرضه‌کنندگان برخورد شود.

بخش زیادی از این عرضه غیربهداشتی دام در جاده‌های شهرهای شوشتر، مسجدسلیمان، لالی و اندیکا انجام می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.