هفت پروژه آبرسانی روستایی خوزستان در ردیف پروژه های ملی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: وزیر نیرو پس از سفر هفته گذشته به این استان با قرارگرفتن هفت پروژه آبرسانی روستایی در ردیف پروژه های ملی و تخصیص اعتبار به این پروژه ها از محل اعتبارات ملی موافقت کرد.

درویشعلی کریمی روز سه شنبه اظهار کرد: در سفر هفته گذشته وزیر نیرو این پروژه ها با توجه به وضعیت روستاهای منطقه و یا مدت زمان اجرای پروژه با عنوان پروژه های فوری و اضطراری به وی معرفی شد.

کریمی از جمله این پروژه ها را آبرسانی به روستاهای مناطق ‘شاوه ها’ و ‘غیزانیه’ با ۹۵ روستای زیر پوشش، آبرسانی به منطقه ‘کوشک’ اندیکا با ۳۷روستا، مجتمع آبرسانی به مناطق ‘رغیوه’ و ‘سید حسن’ با دربرگیرندگی ۷۳روستا، مجتمع آبرسانی ‘جفیر’ هویزه با ۳۸روستای زیر پوشش و مجتمع آبرسانی ‘تشان’ بهبهان با ۲۴روستا اشاره کرد.

وی افزود: پروژه آبرسانی روستایی حاشیه کرخه با ۴۸روستا و بخش شعبیه با ۷۰روستا در شوش دیگر پروژه هایی است که در سفر اخیر به وزیر نیرو پیشنهاد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان اظهار کرد: در مجموع ۳۸۶روستا زیر پوشش این مجتمع های آبرسانی هستند که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز به میزان دو هزار و ۹۰میلیارد ریال این طرحها در کمتر از دو سال به بهره برداری می رسند.

مدیرعامل آبفار خوزستان یادآوری کرد: جمعیتی افزون بر ۱۹۷هزار و ۲۰۰نفر در قالب بیش از ۳۳هزار و ۹۶۰ خانوار زیر پوشش این مجتمع ها قرار دارند.

کریمی گفت: وجود ۷۴تصفیه خانه، بیش از ۴۰۰ تاسیسات آبرسانی و افزون بر ۱۹هزار و ۲۰۰کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب مدیریت آبرسانی به روستاهای استان را بسیار سخت و از هر نظر با دیگر استان های کشور متمایز کرده است.

وزیر نیرو به همراه تعدادی دیگر از وزرا در سفر روزهای ۱۰ و ۱۱دی امسال در چارچوب سفر کاری دو روزه معاون اول رییس جمهوری به خوزستان سفر کردند.

* بهره برداری از هفت پروژه آبرسانی روستایی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان همچنین گفت: با بهره برداری از هفت پروژه آبرسانی در دهه فجر امسال روستاییان ساکن در ۲۰روستای این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

کریمی افزود: این ها شامل آبرسانی به روستاهای جوکار سوسن، شوار سلطان ابراهیم ایذه، مسیر آب زر اندیکا، مرحله نخست آبرسانی به روستاهای ‘توت علیا’، ‘توت سفلی’چمبره’ و ‘گاومیر’، توسعه و بازسازی شبکه تاسیسات آبرسانی روستاهای انقلاب و کهنگ و اصلاح و بازسازی شبکه آب شهرک امیرالمومنین(ع) دزفول است.

وی گفت: جمعیتی افزون بر هشت هزار و ۷۰۰نفر در قالب یک هزار و ۷۲۰ خانوار در این روستاها سکونت دارند.

کریمی هزینه اجرایی این پروژه ها را افزون بر ۸۹میلیارد ریال اعلام کرد که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.