حتی یک لیتر از آب کارون را برای مصارف غیر شرب نمی دهیم/ تنها ۳۰۰ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان انجام می شود!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: انتقال حتی یک لیتر آب از سر شاخه های رودخانه کارون برای مصارف غیر شرب به ضرر کشاورزی خوزستان است.

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آب و خشکسالی اخیر ناشی از کمبود بارندگی، هرگونه انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون خسارت جبران ناپذیری به بخش کشاورزی خوزستان وارد خواهد کرد.

وی همچنین با تشریح روند اجرای طرح ۵۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی خوزستان موسوم به طرح رهبری، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح ۶۰ کارگاه در ۱۸ شهرستان در حال فعالیت بوده و ۱۷۲شبکه فرعی آبیاری فعال شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به محدودیت منابع آب برای فاز دوم این طرح بزرگ کشاورزی گفت: بخش زیادی از اراضی طرح ۵۰۰ هزار هکتاری در گذشته حق آبه داشته اند در حالی که اکنون برای اجرای این پروژه بزرگ با محدودیت منابع آبی روبه رو شده ایم که قابل قبول نیست.

چنگلوایی گفت: معاون اول رییس جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی، و استاندار خوزستان پیگیری زیادی برای حل مشکل آب این پروژه انجام داده و بر تامین آب این طرح بزرگ کشاورزی تاکید کرده اند.

وی عنوان کرد: با اجرای طرح ۵۰۰ هزار هکتاری در خوزستان ۹ میلیون تن به تولیدات این استان افزوده می شود.

چنگلوایی ادامه داد: سالانه ۱۴٫۵ میلیون تن محصول کشاورزی در خوزستان تولید می شود که با اجرای طرح هایی در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش سطح زیر کشت امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ این رقم به ۲۵ میلیون تن در سال افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر هفته گذشته به خوزستان عنوان کرده بود: به دلیل کمبود آب، ۳۰۰ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان اجرایی می شود.

محمود حجتی اظهارکرده بود: به دلیل کمبود بارش باران در کشور و خوزستان و نیز نبود آب کافی،تنها امکان اجرای ۳۰۰ هزار هکتار از این طرح در خوزستان وجود دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.