سالی پر از خشم و کودک کشی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روزنامه فرهنگ جنوب در ستون زیر ذره بین چهاردهم دی ماه (شماره ۳۰۰۲) خود نوشت:
شروع سال ۹۳ برای خوزستانی ها با خبر دلخراش زنده به گور شدن دوقلوهای شادگانی همراه بود. در این حادثه تلخ، پدر شادگانی در اقدامی جنون‌آمیز سیف و لیث (پسران دوقلویش) را زنده‌به‌گور کرد. وی حتا قصد داشت که زنش را نیز به قتل برساند اما زنش جان سالم به در می برد و زمانی که شوهرش در حال دفن پسران خود بوده پابرهنه از خانه فرار می کند و پلیس را در جریان این جنایت قرار می دهد. آنگونه که در اخبار آمده قاتل علت زنده به گور کردن بچه های خود را اختلاف با همسرش دانسته و جزییات آن را این گونه به تصویر می کشد : “وقتی کف اتاق را برای زنده به گور کردن بچه‌ها حفر می‌کردم، هر دو کنارم ایستاده و نظاره‌گر بودند و من بدون هیچ آسیب دیگری هر دو را زنده به گور کردم.”

چند ماه پس از جنایت زنده به گور شدن دوقلوهای شادگانی ، جنایتی دیگر خوزستانی ها را شوکه کرد. این بار خبر قتل دو کودک خردسال دزفولی توسط پدر سنگدل، در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت. در این جنایت هولناک، پدر خانواده در یک اقدام جنون‌آمیز دو کودک خردسال خود را به طرز فجیعی به قتل رساند و پس از قتل ، آن ها را داخل یک کیسه گذاشته و به درون کانال آب پرت می کند!

مرداد ماه امسال نیز پدر اهوازی جنایتی را رقم می زند و با چاقو به جان اعضای خانواده اش می افتد و آنان را سلاخی می کند ! در این جنایت وحشتناک وی دختر پنج ماهه و پسر ۵ ساله اش را به همراه دو نفر دیگر به قتل می رساند. همچنین این مرد به افرادی دیگر نیز از جمله همسر، مادر، یکی دیگر از خواهرانش و دامادشان نیز رحم نکرده و آنان را با ضربات چاقو مجروح می‌کند. در تحقیقات پلیسی مشخص شد که علت این حادثه هولناک اختلافات خانوادگی بوده است.

جنایت چهارم نیز دو روز پیش و در رامهرمز رقم می خورد. در این حادثه نیز پدر خانواده به طرز فجیعی دو کودک ۳ و ۶ خود را قربانی جنون و اختلافات خانوادگی می کند. از قرار معلوم این مرد که شغلش عریضه نویسی بوده بدلیل اختلاف شدید با همسر و ظاهرا داشتن بیماری روانی دست به این اقدام زده است. جنایت این گونه رقم می خورد: پدر بی رحم دو فرزند خود را به محل زیارت بی بی تاج رامهرمز در خارج از شهر برده و این کودکان معصوم را خفه کرده و جسد آنها را در نهایت قساوت و بی رحمی در صندوق عقب ماشین قرار داده و به همراه آنها خود را به پاسگاه نیروی انتظامی رامهرمز تسلیم کرده است. بر اساس بازجویی‌های اولیه‌ای که توسط بازپرس کشیک قتل از نامبرده صورت گرفته، انگیزه این جنایت هولناک اختلافات خانوادگی این شخص با همسرش بوده است.

البته این آخرین خبر بد برای کودکان خوزستانی نبود. هر چند در جنایات بعدی پای “پدر” در میان نبود اما این بار یک کودک شش ساله ، قربانی آدم ربایان شد و او را به قتل رساندند.

با این تفاصیل ، باید سال ۹۳ را سال تلخ برای کودکان خوزستانی نامید که یا قربانی اختلافات خانوادگی شدند و به طرز فجیعی به قتل رسیدند و یا در دستان آدم ربایان جانشان را از دست دادند. طبق آمار و ارقام، قتل های خانوادگی ۳۰ درصد قتل های کشور را به خود اختصاص داده است. این جنایت ها در دسته بندی قتل های کشور بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و متاسفانه هر روز تکرار می شوند و انگیزه در وقوع آنها متفاوت است. این آمار و ارقام زنگ خطری برای جامعه است و جا دارد مسئولین و جامعه شناسان وارد عمل شوند و تدابیری اتخاذ نمایند تا از سیر صعودی این آمار کاسته شود.

در همین زمینه، خیریه نیسی روانشناس و مشاوره خانواده به ذره بین گفت که اتفاقات فوق ۱۰ دلیل دارد که مهم ترین آنها دوری از روابط عاطفی خانواده، نبود مسائل تفریحی و رفاهی، عدم داشتن شغل مناسب و یا بیکاری، دوری از قرآن و روی آوردن به شیطان جذابی به نام و دیدن متاسفانه فیلم و کلیپ های وحشتناکی که از داعش و سربریدن افراد از آن ها به نمایش گذاشته می شود. این مسائل باعث شده که بعضا چنین اتفاقاتی را در خانواده ها شاهد باشیم. وی این را هم گفت که چنین موضوعی را بارها گوشزد کردم و انتظار چنین مسائلی را می کشیدم چرا که یک عریضه نویس آدم عادی به شمار می آید و او هم مشکلات زندگی خود را دارد و متاسفانه شاهد هستیم که در مناطق محروم و کم برخوردار این اتفاقات به راحتی رخ می دهد که از امکانات اولیه زندگی بی بهره هستند. نیسی گفت که متاسفانه اکنون در مرکز روانشناسی من روزانه اتفاقاتی را شاهد هستم که تنها از خدا می خواهم به من صبر بدهد. یک زن با داشتن ۳ فرزند با یک پسر مجرد طرح دوستی ریخته است .

متاسفانه روند دوستی های نامشروع بالعکس شده و این روزها زن ها بیشتر میل به دوستی های نامشروع پیدا کرده اند و طبیعتا این مسئله باعث قتل و فشار روانی در خانواده می شود که انتظار می رود مسئولین به طور جدی به مسائل عاطفی و رفاهی و اشتغالزایی مردم دقت کنند تا بتوانیم حداقل اگر با رشد و افزایش این آمار مواجه هستیم شیب تندی نداشته باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.