بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در اهواز پایان یافت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: آیین پایانی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز و تعالی فرهنگی که به مدت دو روز در سرسرای امام رضا(س) شهرک نفت و با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار کرد بعداز ظهر روز پنجشنبه به کار خود پایان یافت.

جانشین ستاد استانی برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در این آیین با بیان اینکه کارهای مقدماتی این اجلاس از تیرماه امسال شروع و در شهریور ماه مسوولان کمیته های اجرایی این اجلاس معرفی شدندافزود: پیش از برگزاری این اجلاس ، ۲۷اجلاس با عنوان نماز به منظور آماده سازی بستر لازم برای اجلاس سراسری در شهرهای استان خوزستان برپا شد و طی آن از دو هزار و ۵۰۰موذن ، امامان جماعت و خادمان مساجد تجلیل به عمل آمد.

علی عماد افزود: در چند ماه پیش از برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در اهواز ، نمازخانه ها و مساجد بین راهی استان نوسازی و بازسازی شد و در کنار آن نمایشگاه نماز با عنوان’ عطر حضور’ با ۷۶غرفه در موزه هنرهای معاصر اهواز برپا گردید.

وی با اشاره به اینکه برای حضور ۸۰۰میهمان این اجلاس سراسری برنامه ریزی شد ابراز امیدواری کرد خوزستان میزبان شایسته ای برای این اجلاس معنوی بوده باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به برکات معنوی این اجلاس گفت: آثار و برکات برگزاری این اجلاس تا سال های سال در استان خوزستان خواهد بود و مردم از آن بهره مند می شوند.

عماد همچنین از تلاش ها و پیگیری های آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ، مقتدایی استاندار خوزستان و حجت الاسلام قرائتی در برگزاری موفق این اجلاس قدردانی کرد.

حجت الاسلاام قرائتی نیز در بخش پایانی این اجلاس از خادمان و همه کسانی که در برپایی اجلاس سراسری نماز در اهواز تلاش کردند تقدیر کرد و اظهار داشت: هر تلاشی برای اقامه و ترویج فرهنگ نماز نزد خداوند پاداش دارد و امیدوارم از تجارت این اجلاس برای اجلاس های آینده نیز استفاده شود.

سیدموسی بلادیان رییس ستاد اقامه نماز خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نیز گفت: برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز و تعالی فرهنگی در خوزستان مایه مباهات و افتخار مردم استان بوده و قطعا برکات زیادی برای همه خواهد داشت.

وی برگزاری این اجلاس را فرصتی بر تبیین و ارائه راهکارهایی لازم برای ترویج فرهنگ نماز و تقدیر از خادمان نماز توصیف کرد و گفت: حضور معاون اول رییس جمهوری ، وزرای آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ورزش و جوانان ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و معاون وزیر ورزش و جوانان در این اجلاس و سخنرانی آنان را از بر بار معنوی این اجلاس افزود.

تقدیر از پدیدآورندگان مقالات و پژوهش های برتر پیرامون نماز و ترویج فرهنگ آن و تجلیل از خادمان و دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی از دیگر بخش های پایانی این اجلاس بود.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.