خوزستان منشأ گردوغبار؛ برگزاری جلسات مشترک محیط زیست ایران و عراق

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس سازمان محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست در حال پیگیری یک برنامه ملی برای مقابله با ریزگردها بوده و برای استان خوزستان مشخصاً منشأ گردوغبار شناسایی شده است.
معصومه ابتکار شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سال‌های گذشته در منطقه هورالعظیم به دلیل طرح‌های اکتشاف نفت برخلاف ضوابط ارزیابی زیست محیطی، بخش‌هایی از تالاب خشک شده بود و آن بخش‌ها منشأ گرد و غبار در استان خوزستان شده بود.

وی عنوان کرد: با هماهنگی‌هایی که در سال گذشته در وزارت نفت به عمل آمد، دایک‌هایی که روی هورالعظیم بسته شده بود و مانع ورود آب بود با هماهنگی که صورت گرفت ماه گذشته این دایک‌ها باز شد.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: تدریجاً مساحتی حدود ۱۴۰ هزار هکتار از تالاب ظرف سال آینده آبگیری خواهد شد.

ابتکار به معضل ریزگردها اشاره کرد و گفت: سازمان محیط زیست در حال پیگیری یک برنامه ملی برای مقابله با ریزگردها بوده و برای استان خوزستان مشخصاً منشأ گرد و غبار شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین کانون‌های گرد و غبار منطقه و استان رفع خواهد شد، عنوان کرد: البته هماهنگی‌هایی در گذشته با کشور عراق داشتیم که به دلیل ناامنی‌ها و شرایط نامناسب این کشور،‌ برنامه‌ها به تعویق افتاده است.

رئیس سازمان محیط زیست در پایان گفت: به زودی جلسه‌ای در نجف توسط بخش‌های دولتی کشور عراق و با حضور نمایندگان ما تشکیل می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.