اسحاق جهانگیری از زوار حسینی عذرخواهی کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون اول رئیس جمهوری گفت: پایانه مرزی شلمچه از اهمیت بالایی برخوردار است ولی اکنون با مشکلاتی جدی مواجه است.

اسحاق جهانگیری عصر امروز با حضور در شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خواهان توافق با کشور عراق در زمینه شتاب بخشی و توسعه روابط هستیم. به طور طبیعی در چنین شرایطی منافع مرزی با کشور عراق به خصوص در مرزهای خوزستان و مرز شلمچه برای ما حائز اهمیت است.

وی افزود: پایانه مرزی شلمچه به دلیل هم مزر بودن با کشور عراق برای اقتصاد و تجارت اهمیت قابل توجهی دارد. طبق گزارش مسئولان از گمرک شلمچه نیز تاکنون ۹۰۰ میلیون دلار صادرات به کشور عراق صورت گرفته است و هر روز تعداد قابل توجهی مسافر از این پایانه جابه جا می شوند.

جهانگیری عنوان کرد: متاسفانه این پایانه دچار مشکلات جدی است و کمبودهای اساسی به خصوص در ایام اربعین حسینی دارد. زیرا زائران در این ایام با مشکلات فراوانی روبرو می شوند که جا دارد از اینجا از آنها عذرخواهی کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: برای حل مشکلات این پایانه، برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

جهانگیری همچنین در خصوص منطقه آزاد اروند هم گفت: نیازمند بررسی آثار آزاد شدن این منطقه برای شهرهای آبادان و خرمشهر هستیم که در این خصوص باید مذاکراتی با مسئولان صورت بگیرد تا مشکلات موجود رفع شود.

وی عنوان کرد: آبادان و خرمشهر در مسائلی مانند آب و کشاورزی مشکلات فراوانی دارند که امیدواریم در این سفر به این مشکلات به خوبی رسیدگی و فرصت خدمت رسانی به مردم این دو شهر فراهم شود.

در این سفر وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، و رییس سازمان حفاظت محیط زیست جهانگیری را همراهی می کنند.

در نخستین روز سفر، جهانگیری از آبادان، خرمشهر و شلمچه دیدن خواهد کرد. بازدید از منطقه آزاد تجاری ، صنعتی اروند و حضور در یادمان شهدای شلمچه از برنامه های روز نخست سفر جهانگیری به خوزستان است.

بازدید از روند اجرایی طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان و سد گتوند علیا از عمده برنامه های روز دوم سفر جهانگیری به خوزستان است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.