منطقه ویژه نفت و گاز یک مزیت برای خوزستان است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: ​منطقه ویژه نفت و گاز اگر در استان اجرایی شود قطعا می‌تواند یک مزیت برای استان باشد.

علی کرانی اظهارکرد:​ خوشبختانه معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور نیز با این موضوع موافقت کرده و اجرایی شدن هر چه سریعتر منطقه مورد تاکید این معاونت است.

وی افزود: قصد ما این است شرکت‌های دانش‌بنیان به استان بیایند که ایجاد منطقه ما را به تحقق این هدف می‌رساند. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند توانمندی خود را در این منطقه ویژه به نمایش بگذارند و ایجاد منطقه ویژه و نوع فعالیت آن در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است به همین دلیل توجه به ایجاد آن و همکاری همه جانبه مسوولان و ارگان‌های مرتبط ضرورت دارد.

کرانی عنوان‌کرد:​ پایه اصلی ایجاد این منطقه شرکت‌های بزرگ نفتی در استان هستند که باید اعتماد کرده و در کنار دانشگاه‌ها و معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور، پارک علم و فناوری استان و سازمان صنعت و انجمن سازندگان نفت و گاز و شرکت‌ها شهرک‌ها به اجرایی شدن منطقه ویژه کمک کنند.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان ادامه‌داد: به دنبال این هستیم که تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد منطقه ویژه نفت و گاز تدوین و به امضا برسد که براساس این تفاهم‌نامه دستگاه‌ها و ارگان‌های متولی، به انجام امور و وظایفی برای ایجاد منطقه ویژه مکلف و موظف شوند.

وی بیان‌کرد: قرار است جلسه آینده کارگروه منطقه ویژه نفت و گاز در شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و با حضور نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور، شرکت شهرک‌ها، شرکت حفاری و استانداری و سایر ارگان‌های مرتبطه برگزار ​شود؛ البته ما نباید در انتظار انعقاد تفاهم‌نامه باشیم، بلکه باید کارها را سریعتر در زمینه ایجاد منطقه ویژه پیگیری انجام دهیم.

کرانی گفت: ​این منطقه با این عنوان و کاربرد برای اولین‌بار است که در استان و کشور ایجاد می‌شود؛ با توجه به همجواری ما به عراق، وجود بنادر و وجود ظرفیت​های تجاری در استان، ایجاد منطقه ویژه تاثیرات مثبتی را در اقتصاد استان خواهد داشت.

وی اظهارکرد: اگر چه اتفاق نظر در زمینه ایجاد منطقه ویژه در استان وجود دارد اما ما انتظار داریم که این مساله از حالت صرف علاقه‌مند بودن به ایجاد منطقه، حالت قانونی و واقعی پیدا کند.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان عنوان‌کرد: وقتی ما از خوزستان تحت عنوان پایتخت نفت ایران یاد می‌کنیم این مساله نباید فقط به معنای استخراج و تولید نفت باشد بلکه باید صنایع و سازنده نفتی نیز در کنار این ظرفیت تولید وجود داشته باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.