اولین جلسه ی رسمی انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان برگزار شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: اولین جلسه ی رسمی انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان و اهواز با ترکیب جدید، عصر دیروز در محل اداره ی آموزش و پرورش ناحیه ی چهار اهواز برگزار شد.

سید جابر موسوی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی کشور و رئیس انجمن اسلامی معلمان استان  خوزستان در این جلسه با اشاره اینکه در کارنامه ی انجمن اسلامی معلمان نام بزرگانی چون شهید رجایی و شهید باهنر دیده می شود،  گفت: انجمن اسلامی معلمان یکی از تشکل های اصیل اصلاح طلب و باسابقه در کشور می باشد که  با مشی اعتدالی و گفتمان اصلاح طلبی تا کنون توانسته است نگاه مردم سالاری در کشور را به پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان حول سه محور مردم داری، اسلام و وطن دوستی حرکت خواهد کرد، افزود: باید تلاش کرد هم به اسلامیت نظام و هم به نقش مردم به صورت توام توجه شود چون وجود هر دو به یک میزان در جامعه لازم است.

سید جابر موسوی همچنین گفت: نقش بارز انجمن اسلامی معلمان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و ایجاد امید در فضای سیاسی کشور بر کسی پوشیده نیست. اعضای انجمن اسلامی معلمان با دیدارهایی که با شخصیت های بزرگی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی داشتند توانستند فضای حاکم بر انتخابات را به سمت ائتلاف سوق دهند که نتیجه ی ایجاد چنین فضایی خلق حماسه ی ۲۴ خرداد ماه بود و امروز از فضایی که ایجاد شده است باید در جهت حرکات سازنده تر استفاده شود و تلاش کرد تا تمامی نیروهای سیاسی با همراهی  انجمن اسلامی معلمان به گرد هم جمع شوند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی کشور با اظهار اینکه یک تشکل با موضع گیری ها و فعالیت هایش زنده می ماند، خاطر نشان کرد: باید با اقتدار و شجاعت وارد موضع گیری های خرد و کلان در سطح کشور بشویم چون تشکلی که قدرت موضع گیری نداشته باشد بود و نبودش تفاوتی نمی کند.

رئیس انجمن اسلامی معلمان استان  خوزستان گفت: ما حامی دولت و کارگزارانش هستیم اما حمایت ما به صورت مشروط و همراه با نقد است. ما از اشخاص حمایت نمی کنیم و حامی عملکردهای مثبت هستیم و یکی از مواضع رسمی انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان اجرایی شدن شعارها، برنامه ها و دستورات ریاست جمهوری می باشد و کارگزاران دولت وظیفه دارند سیاست های دولتی که منصوبش هستند را اجرا کنند.

سید جابر موسوی در عین حال پاسخگو بودن را از وظایف مسئولین دانست و تصریح کرد: همانطور که رئیس جمهور هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد می دهد مدیران نیز باید پاسخگوی عملکرد خویش باشند همچنین  با شفافیت رفتار کنند.

وی همچنین با اظهار اینکه اگر اصلاح طلبان تعهدشان به نظام بیشتر از جریانات دیگر نباشد  کمتر  نیست، گفت: رمز ماندگاری و آبرو و سرمایه هر جریانی عمل به تعهداتش می باشد و باید آنگونه رفتار کنیم که هم منافع مردم و عزت کشور تامین شود و هم متعهد به رای خود باشیم.

سید جابر موسوی با اشاره به برگزاری کنگره ی سراسری انجمن اسلامی معلمان در کشور، بر لزوم همگرایی و فعالیت بیشتر اعضای انجمن اسلامی معلمان در قالب کمیته های تخصصی و به صورت سازمان دهی شده تاکید کرد و پیگیری مسائل رفاهی و حقوقی فرهنگیان را از اولویت های کار انجمن اسلامی معلمان ذکر کرد و گفت در این خصوص کمیته ای تشکیل خواهد شد تا مطالبات فرهنگیان را پیگیری کند و از حقوق آنان در سطح ملی و استانی دفاع کند.

همچنین در این جلسه دکتر فاضل خمیسی با انتقاد از افزایش ۱۴ درصدی حقوق فرهنگیان گفت: در سال ۹۴ با ۲۵ درصد تورم مواجه هستیم و این در حالی است که حقوق فرهنگیان فقط ۱۴ درصد افزایش یافته است و فرهنگیان به نسبت شاغلین سایر ارگانها میزان دریافتی کمتری دارند.

در عین حال اعضای انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان و اهواز بر لزوم حضور پررنگ ترفرهنگیان  در فعالیتهای سیاسی و حزبی و استفاده از پتانسل بالای  آنان تاکید کردند.

اولین جلسه ی رسمی انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان با تشکیل کمیته های علمی و آموزشی، سیاسی، اجتماعی، مالی و پشتیبانی، تشکیلات و روابط عمومی به کار خود پایان داد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.