سیدحسن خمینی: رمز پیدایش نهاد روحانیت «تبلیغ» است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی نوه امام راحل(ره) و تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) گفت: در جهانی که همه گونه ابزار دروغ در اختیار دشمنان ماست تبلیغات یک واجب است و جهان اسلام باید نسبت به این امر حساسیت داشته باشد.

حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با امام جمعه اهواز و جمعی از طلاب و مسوولان استان خوزستان در بیت امام جمعه گفت: تبلیغات اثر بالایی دارد و همه باید نسبت به این موضوع حساس باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله با تبلیغات دروغین و تبلیغ مبانی صحیح اظهار کرد: رمز پیدایش نهاد روحانیت همین امر تبلیغ است و برای ماندگاری تبلیغ در جهان اسلام آرام آرام نظام اهل بیت (ع)و مابقی نظام به نهادی به نام نهاد روحانیت رسیده است.

وی افزود: هر مذهبی اگر از نهاد تبلیغی برخوردار باشد باقی می ماند و اگر نه از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام سید حسن خمینی عنوان کرد: تمام مذاهب، مکاتب و ادیان مادامی که نهاد تبلیغی را شکل دادند توانستند گسترش یابند و اگر زمانی تبلیغ تضعیف شده و یا کارکرد خود را از دست داد اینها نیز تضعیف شده اند.

وی همچنین با تقدیر از تاسیس شبکه الاهواز توسط امام جمعه اهواز تصریح کرد: همت آیت الله موسوی جزایری در تاسیس این شبکه کار بزرگی است؛ آن هم در فضایی که دشمن از هر منفذی تلاش می کند قلب های ما را هدف قرار دهد.

وی افزود: برای اثرگذاری بر جامعه و تبلیغ بهتر باید از خودمان شروع کنیم به طوریکه هر جا یک روحانی با ایمان و پاکدل حتی با دانش کم با نیت پاک وجود داشته باشد جامعه در حوزه نفوذ این روحانی چه شهر و چه روستا خوب بوده است.

حجت الاسلام سید حسن خمینی همچنین با بیان این که مرجعیت شیعه حق بزرگی بر گردن این سرزمین(ایران) دارد گفت: ارتشی که در خانه های مردم نباشد دوام نمی آورد و ارتشی که ریشه های آن به جهان و روح مردم گره خورده باشد هرگز شکست نمی خورد.

وی با اشاره به شخصیت والای بنیانگذار کبیر انقلاب بیان کرد: حاج آقا روح الله یکی بود و هر چه می گفت باور داشت؛ ظاهر و باطن امام یکی بود و شاگردانش دروغ و منیت در او نمی دیدند و رمز اثرگذاری امام در اینجاست.

حجت الاسلام سید حسن خمینی افزود: تبلیغ شرط توسعه بوده و ترویج آن رمز جلوگیری از هر هجمه ای است و اگر جایی تیغ تبلیغ نمی برد و هجمه ها سنگین شده باید به داروها(مبلغان) در جامعه توجه شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.