فاجعه است که بعد از ما مدیری برای تصدی امور تربیت نشود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  استاندار خوزستان با تاکید بر این‌که به اندازه کافی استعداد در استان وجود دارد اما باید از این استعدادها بهره‌برداری شود، خاطرنشان‌کرد: ما نگران هستیم که بعد از نسل ما، مدیری برای تصدی امور تربیت نشود؛ مدیرانی که مقاوم و اهل ایثار باشند و این مساله فاجعه​ای برای مدیریت آینده کشور است.

عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای اداری استان که امروز، ۴ دی​ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: ۱۰ و ۱۱ دی​ماه اجلاس سراسری نماز در استان برگزار می​شود که به خیر و خوشی و به لطف خداوند همه چیز برای این مساله فراهم است و درصدد هستیم این مراسم را با حضور آقای قرائتی و معاون اول رییس‌جمهور برگزار کنیم.

 

وی افزود: حضور یادگار امام(ره) مصادف با سالگرد ارتحال آیت​الله جمی بوده است که از ایشان بابت حضور و قبول دعوت استان، قدردانی می​کنم.

 

مقتدایی با اشاره به اقدامات و فعالیت​های معنوی صورت گرفته در استان خاطرنشان‌کرد: مراسم نکوداشت نمایندگان شهید و فقید مردم در مجلس شورای اسلامی در زمان و دوران انقلاب قبل از انقلاب یکی از برنامه‌های معنوی استان بود که این مراسم با حضور رییس سابق مجلس برگزار شد.

 

استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت مستندسازی رشادت​ها و خاطرات دفاع مقدس، بر لزوم برگزاری همایش علمی در این زمینه، عنوان‌کرد: دیگر اقدام ما در استان، برگزاری همایش دفاع مقدس و پاسداشت خدمات کسانی که بعضا یاد آن​ها به فراموشی سپرده شده است و این مراسم برای پاسداشت زحمات شهرداران، بخشداران و فرمانداران دوران دفاع مقدس در استان بوده است.

 

وی گفت: کار دیگر، اجلاس پیرغلامان بود کار بسیار زیبایی بوده است که به خیر و خوشی و همت همه مسوولان به انجام رسید.

 

مقتدایی افزود: توجه به بحث زوار اربعین حسینی نیز از دیگر کارها بود که از طریق ۲ مرز رسمی استان حدود ۵۰۰ هزار زائر تردد کردند و این مساله با همکاری ارگان​های مختلف در بخش خدماتی، پشتیبانی،​ امنیتی، هلال احمر، سپاه، بهداشت و تدارکات محقق شد.

 

وی اظهارکرد: از ابتدای کار دولت جدید که بنده مسوولیت را بر عهده گرفته‌ام، هر ماه بیش از ۴ کار ویژه و خاص در استان انجام شده که این مساله یک سند افتخار است.

 

مقتدایی یادآورشد: تا پایان دی​ماه امسال ۲ جلسه شورای اداری دیگر خواهیم داشت.

 

در ادامه ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: خوزستان مهد تمدن ایران، تشیع ایران، مهد جهاد و اقتصاد ایران است و امیدواریم با رایزنی​ها، مشورت​ها و برگزاری جلسات، به شأن و جایگاه خود برسد.

 

وی افزود: استان، استراتژیک​ترین نقطه کشور است و دشمن همواره برنامه​ریزی​هایی برای آن دارد و تنها دفاع شایسته ما از این استان می‌تواند در جهت دفع توطئه​های دشمنان، خدمت‌رسانی درخور و شایسته و آرامش‌بخش به مردم باشد که تحقق این مساله برنامه، اعتبار و کار و تلاش شبانه​روزی می​خواهد.

 

سودانی تصریح‌کرد: جمله ماندگار امام(ره) در حق خوزستان این بوده که خوزستان دین خویش را به اسلام ادا کرده و این عبارت، خیلی عبارت عمیقی است و این مساله نشان می​دهد که نگاه امام(ره) به خوزستان یک نگاه دقیق، عمیق و بلند است.

 

وی عنوان‌کرد: امام(ره) اسلام را به ما شناساند و قرآن را به ما باوراند. حضرت امام(ره) آیات قرآن را برای ما مجسم و متبلور ساخت و امیدواریم رتبه برخورداری استان در شاخص​های مختلف با توجه به ظرفیت​های آن بیش از آنچه که هست شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.