صادرات ٨ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس از صادرات سالانه ٨ تا ٩ میلیارد دلار محصول پتروشیمی توسط شرکتهای زیرمجموعه این هلدینگ خبر داد.
عادل نژادسلیم در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار داشت: پارسال براساس اعلام نشریه های بین المللی شرکت هلدینگ خلیج فارس با ٨,٢ میلیارد دلار صادرات به عنوان دومین شرکت بزرگ تولید کننده محصولات پتروشیمی بعد از شرکت سابیک عربستان در منطقه خاورمیانه شناخته شد.

وی با اشاره به این که پارسال، شرکت هلدینگ خلیج فارس با ۶٨ درصد ظرفیت اسمی خود تولید کرده است، گفت: خوشبختانه امسال در هشت ماه نخست این میزان نسبت به پارسال  بیش از٨ درصد افزایش داشته و به حدود ٧٧ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با یادآوری این که هم اکنون طلب این شرکت بابت هزینه فروش محصول به شرکت بازرگانی پتروشیمی دریافت شده است، گفت: بخشی از این طلب به صورت نقدی و بخشی دیگر در قالب سهام شرکت سرمایه گذاری پترول دریافت شده است، از این رو تعداد زیر مجموعه های این شرکت هم اکنون افزایش قابل توجهی یافته است.

به گزارش شانا، شرکتهای پتروشیمی بندر امام، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، شهید تندگویان، پارس، مبین، نوری (برزویه)، فجر، بوعلی سینا، اروند، خوزستان، بازرگانی پتروشیمی، ان پی سی اینترنشنال، شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، شرکت عملیات غیرصنعتی و خدماتی صنایع پتروشیمی و شرکت ره آوران فنون پتروشیمی  شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس هستند.

در اختیار داشتن ١١ درصداز ارزش بازار سرمایه بورس، سرمایه گذاری در بیش از ٨٠ شرکت فعال در صنایع پتروشیمی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، تنوع فعالیت در شرکتهای زیرمجموعه و قابلیت نهفته در عرضه سهام شرکتهای زیر مجموعه در بازار بورس و فرابورس مزیت رقابتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از منظر بورس به شمار می آید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.