کوچ پرندگان مهاجر به زیستگاه های خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر جهان برای زمستان گذرانی به زیستگاه های شمال خوزستان کوچ کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بیش از ۱۵۰ گونه مختلف از پرندگان مهاجر در تالاب ها ، آبگیرها و زیستگاه های شهرستان شوش مشاهده شده است.

‘فیروزحاجی کلی’ گفت: این پرندگان آبزی و کنار آبزی، از نقاط مختلف جهان و مناطق سردسیر کشور ، برای زمستان گذرانی به این منطقه مهاجرت کرده اند.

وی افزود: انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی و نیز پرندگان شکاری از جمله انواع مرغابی، غاز و حواصیل، لک لک ، سار ، باکلان ، هوبره ، شاهین و بالابان به این منطقه مهاجرت کرده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوش گفت:بیشتر پرندگان مهاجر فصل زمستان را در تالاب بامدژ سپری می کنند.

وی ادامه داد:پرنده مهاجر هوبره نیز از کشورهای روسیه و تاجیکستان در زیستگاه های این منطقه مشاهده شده است.

حاجی کلی افزود: به منظور حفاظت از پرندگان مهاجر در مقابل شکارچیان ، این اداره گشت های ویژه ای را در تالاب ها و زیستگاه های این منطقه برقرار کرده است.

وی گفت: شهرستان شوش با آب و هوای معتدل و نیز تالاب ها ،آبگیرها و برکه های متعدد، زیستگاه مناسبی برای انواع پرندگان مهاجر است.

برکه ها ، تالاب ها ، حاشیه رودخانه ها و دریاچه های دز و کرخه همه ساله در فصل سرما پذیرای گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر از سراسر جهان است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.