بارنگی های اخیر ۵۰۰ هکتار از مزارع برنج کارون را نابود کرد

عصر جنوب: مهدی سیاحی گفت: سالیانه در فصل کشت برنج حدود ۳ هزار هکتار از مزارع کشاورزی نقاط مختلف شهرستان کارون به کاشت این محصول اختصاص می‌یابد و کشاورزان کارونی در فصل پاییز محصول خود را برداشت می‌کنند.

وی با اشاره به فصل برداشت محصول برنج از مزارع کشاورزی اظهار کرد: همه ساله از مزارع برنج شهرستان کارون بین ۸ تا ۱۰ هزار تن شالی توسط کشاورزان برداشت می‌شود که عمده این محصول در مناطقی همچون فارسیات، قزاویه، بهر و اسماعیلیه در شهرستان کارون است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی کارون با بیان این‌که بارندگی‌های آبان ماه امسال سبب خسارت به مزارع این شهرستان شد، افزود: این بارش‌های پاییزی سبب خوابیدگی در ۵۰۰ هکتار از مزارع برنج کارون شد که این موضوع کاهش برداشت این محصول را در برداشت.

وی تصریح کرد: به علت خوابیدگی در مزارع برنج کمباین‌های مخصوص قادر به برداشت این محصول نشدند و اگر این کار صورت می‌گرفت به جز هدر رفتن آن کار دیگری انجام نمی‌شد بنابراین برداشت برنج در اراضی خسارت دیده انجام نشد.

سیاحی در پاسخ به این سؤال که آیا این خسارت‌ها سبب کاهش تولید برنج این منطقه شد، نیز گفت: بارش‌های پاییزی سبب کاهش برداشت محصول برنج شد و کشاورزان برخی مناطق شهرستان کارون متضرر شدند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی کارون در همین رابطه گفت: خسارات وارد شده به مزارع برنج این شهرستان به‌صورت پراکنده بوده و بیشتر در مناطقی چون ابومشیلش، قزاویه، بهر و فارسیات اتفاق افتاد که کشاورزان پس از بارندگی‌های امسال نتوانستند شالی‌های خود را برداشت کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.