۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف احداث بیمارستان کارون گتوند شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اعتبار هزینه شده برای احداث بیمارستان کارون گتوند را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این بیمارستان طبق برنامه ریزی نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

یوسف پریدار چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، ظرفیت بیمارستان کارون گتوند را ۳۲ تخت عنوان کرد و افزود:این بیمارستان متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بوده که عملیات ساخت آن به پایان رسیده و تجهیزات پزشکی آن نیز نصب شده است.

وی افزود:با تامین نیروی مورد نیاز و کادر درمانی بیمارستان کارون گتوند به عنوان نخستین بیمارستان این شهرستان بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نارضایتی مردم از بیمارستان دزفول را به دلیل ازدحام بیماران شهرهای شمال خوزستان و استانهای همجوار و نیز کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و افزود:با بهره برداری از بیمارستان کارون گتوند ، بخشی از فشار بالای درمانی از دوش بیمارستان دزفول برداشته می شود.

وی همچنین به افتتاح تشکیلات ستادی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز اشاره کرد و گفت:نسبت پرستار به تخت در حالت استاندارد باید ۳/۱ باشد که اکنون در دزفول ۱/۱ است که با جذب و استخدام نیروی جدید این نسبت به استاندارد نزدیک می شود.

پریدار افزود:بزودی ۸۶ نفر در بیمارستان دزفول و کارون گتوند استخدام می شوند که عمده آنها در بیمارستان تازه تاسیس گتوند به کار گرفته خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه های پنج ساله دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:با اجرای سیاست های کلی نظام سلامت جهت ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ،گسترش اورژانس و افزایش تعداد تخت های اورژانس بیمارستان از ۲۵ به ۵۰ تخت شاهد ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان بزرگ دزفول خواهیم بود.

پریدار به توسعه خانه های بهداشت در منطقه شمال خوزستان نیز اشاره کرد و گفت:طرح توسعه شبکه بهداشت در گتوند کامل است ولی در شوش و دزفول نیاز به توسعه دارد و عملیات احداث ۱۹ خانه بهداشت در شوش و ۲۳ خانه بهداشت در دزفول آغاز شده است که اعتبار این طرح ها باید از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)،اعتبارات ملی و وزارت بهداشت تامین شود که در این راستا پیگیری استانداری خوزستان و فرمانداری دزفول ضروری است.

وی همچنین از بهسازی خانه های بهداشت روستایی دزفول با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال از محل بیمه روستایی خبر داد و گفت:با توجه به اینکه شهرستان دزفول دارای بخش های کوهستانی فراوانی است و ارائه امکانات پزشکی هنگام بروز حوادث به دلیل نبود مخابرات و جاده مناسب امکان پذیر نیست مجوز اورژانس هوایی در دزفول صادر شده و در حال حاضر در مرحله تعیین محل فرود بالگرد می باشد.

بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول علاوه بر ساکنان شهرهای دزفول ، شوش و گتوند به بیماران استانهای همجوار نیز خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه می کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.