دزد میراث کارون به زندان افتاد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون از صدور حکم یک سال حبس برای سارق آثار تاریخی خبر داد.

داوود سالمی گفت: با توجه به این که حفاظت و صیانت از آثار تاریخی گذشتگان وظیفه‌ای انسانی برای حفظ هویت فرهنگی جامعه است در این زمینه جلسات متعددی با مسوولان ذیربط انتظامی برگزار شد که منجر به ایجاد تعاملات نزدیک با پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کارون شده است.

سالمی اظهار داشت: همچنین با توجه به اخبار متعدد حضور سارقان آثار تاریخی در اطراف پل کوت سید صالح (اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی) برای سرقت مصالح این پل تاریخی با برنامه‌ریزی و هماهنگی قبلی صورت گرفته توسط پایگاه حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی شهرستان کارون در عملیات تعقیب و گریز سارق آثار تاریخی دستگیر و اموال به سرقت رفته از وی کشف و پس از تشکیل پرونده حقوقی و طی مراحل قضایی به یک سال حبس محکوم د.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون از اهتمام پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کارون در خصوص حفاظت و صیانت از آثار و دستگیری سارقان خبر داد و از زحمات یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خوزستان تشکر و قدردانی کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.