تجمع دانش آموزان ایذه ای در اداره آموزش و پرورش

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: دانش آموزان دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه‌ ایذه، پس از راه‌اندازی کمپین‌هایی در فضای مجازی، صبح امروز در محل اداره آموزش و پرورش این شهر دست به تجمع زدند.

دانش آموزانی که بیشتر آنها در  سال آخر تخصیل خود هستند، نسبت به شرایط برگزاری امتحانات به شیوه‌ حضوری معترضند.

آنها می‌گویند: اگر قرار بر برگزاری امتحانات به شکل حضوری بود، باید از اول مهر دانش آموزان پایه دوازدهم سر کلاس می‌رفتند. این درست نیست که آنها در شرایط ناعادلانه با روش شاد درس بخوانند و در شرایط حضوری سر جلسه امتحان بنشینند.

این دانش آموزان معتقدند که اگر با توجه به شرایط کرونایی شهرشان این تصمیمات اتخاذ می‌شود، مدیران آموزش و پرورش ایذه باید بپذیرند که شرایط نه‌تنها بهتر نشده، بلکه در مواردی بدتر هم شده است.

دانش آموزان می‌گویند: با توجه به جایگاه حساس سال دوازدهم و کنکور پیش رو، هرگونه تصمیم اشتباهی می‌تواند آینده‌  آن‌ها را نابود کند.

مودت  مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز در همین باره به خبرنگار ایلنا گفت: آیین‌نامه برگزاری امتحانات به دو شیوه‌حضوری و غیرحضوری اشاره کرده است. شرایط برای تمامی مدارس کل کشور همانی است که در آیین‌نامه آمده است. ما طبق مقررات عمل می‌کنیم و در مورد دانش آموزان معترض ایذه اختیار را به شورای مدارس واگذار کرده‌ایم؛ اگر شورای مدرسه‌ای به این نتیجه رسید که می‌توانند به شکل حضوری یا غیرحضوری امتحانات را برگزار کنند، ملاک ما برای برگزاری همان تصمیم شورای مدرسه است و آموزش و پرورش ایذه موظف به اجرای تصمیمات شورای مدارس شهرستان است.

او ادامه داد: به ما اطلاع داده اند یک عده‌ای می‌گویند حتماً باید حضوری برگزار شود و ما پاسخ دادیم که ما طبق قانون، چیزی به نام حتماً حضوری نداریم. اداره آموزش و پرورش ایذه نمی‌تواند به‌هیچ‌عنوان به دانش‌آموز بگوید حضوری، بلکه ملاک برای ما، تشخیص شورای مدرسه و تأیید ستاد امتحانات است.

منبع
مطالب پیشنهادی