صلح و سازش ۲ طایفه در دزفول

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس دادگستری دزفول از برقراری صلح و سازش بین ۲ طایفه در این شهرستان پس از یک هفته خبر داد.
محمدیار ممبینی بیان داشت: در اواخر مهرماه سال جاری اختلاف بین ۲ نفر از ۲ طایفه در این شهرستان بوجود آمد که منجر به درگیری جزئی بین آن ها شد و فردی به منظور حل و فصل اختلاف بین این ۲ نفر وساطت می کند و به اتفاق یکی از این ۲ نفر به منزل دیگری می روند تا اختلاف پیش آمده را خاتمه دهد که متاسفانه آن فرد بعد از مشاجره با چاقو به واسطه گر حمله کرده و وی را بهقتل می رساند.

وی تصریح کرد: با توجه به سوابق گذشته هر وقت قتلی در منطقه صورت می گرفت طبق سنت غلط، طایفه مقتول اقدام به انتقام جویی و تخریب اموال منزل قاتل می نمایند که خوشبختانه در این درگیری با ورود به موقع و تلاش و کوشش رضایی، رئیس شعبه ۵ شورای حل اختلاف دزفول که وی منتسب به یکی از این ۲ طایفه بوده بلافاصله بعد از این حادثه با برگزاری جلسه ای با بزرگان و ریش سفیدان طایفه خود در خصوص موضوع پیش آمده بحث و تبادل نظر کرده و توانست با کمک بزرگان، خانواده مقتول و جوانان طایفه خود را از هرگونه درگیری و تخریب اموال طایفه قاتل جلوگیری نماید.

ممبینی اذعان داشت: با رضایت خانواده مقتول و در نهایت با گذشت یک هفته از اختلاف بین این ۲ طایفه صلح وسازش بین آن ها برقرار و خانواده قاتل به منازل خود بازگشتند و در کنار طایفه مقتول زندگی مسالمت آمیزی را در کنار هم شروع نمودند.

رئیس دادگستری دزفول از زحمات و تلاش های بی وقفه و مستمر رضایی، عضو خدوم شعبه ۵ شورای حل اختلاف این شهرستان در جلوگیری از درگیری و ایجاد صلح و سازش بین این ۲ طایفه تقدیر و تشکر کرد.

مطالب پیشنهادی