۱۸۰ تخت بیمارستانی برای دو شهرستان ایذه و باغملک با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم ایذه و باغملک به وضعیت بیمارستان‌های ایذه و باغملک اشاره کرد و گفت:مردم شهرستانهای ایذه و باغملک به سبب کمبود امکانات پزشکی به آسانی در این بیمارستان‌ها جان خود را ازدست می‌دهند.

هدایت الله خادمی با اشاره به مشکلات اساسی شهرستانهای ایذه و باغملک در حوزه بهداشت و درمان، اظهار داشت: شما ببینید شهرستانهای ایذه و باغملک با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۸۰ تختخواب بیمارستانی دارند که این مقدار تخت جوابگوی مردم این ۲ شهرستان نیست.

وی افزود:فضای بیمارستانهای این ۲ شهرستان کافی نبوده؛ البته از این موضوع نباید گذر کرد که فضای سبز این بیمارستانها که باید همراهان بیمار از آن استفاده کنند نیز بسیار ضعیف است.

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به کمبود امکانات پزشکی در این شهرستانها تصریح کرد: در بیمارستان شهرستان ایذه به سبب کمبود امکانات و البته نبود پزشک و مراجعه کنندگان بیش از حد درگیری ایجاد می‌شود و اما با این همه مشکل مسئولان وزارت بهداشت بی توجهی می‌کنند و هیچ مسئولی تاکنون کار اساسی در رابطه با بهداشت و درمان در این شهرستانها انجام نداده اند؛ پزشکان متخصص در بیمارستانهای ایذه و باغملک محدود هستند و باید برای کوچکترین آزمایشات به مراکز درمانی شهرهای همجوار مراجعه کنند این جای نگرانی دارد که در بیمارستان ایذه یک رادیولوژیست برای انجام معاینات پزشکی وجود ندارد.

خادمی به تفسیر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی درباره کمبودهای موجود این ۲ شهرستان اشاره و تاکید کرد: تفسیر مسئولان دانشگاه درباره اینکه چرا پزشک متخصص به این شهرستان ها اختصاص نمی‌دهید؟ این است که ایذه و باغملک شهرهای محرومی هستند و ما چطور می‌توانیم این موضوع را حل کنیم؛ آیا باید این ۲ شهرستان را در محرومیت نگه داریم؟

وی گفت: وقتی که مسئولان به این شهرها رسیدگی نمی‌کنند محروم می‌شوند و پس از جاری شدن این مشکلات به تبعیدگاه تبدیل میپ‌شود و این یک گناه بزرگی محسوب می‌شود که مسئولان به این مناطق رسیدگی نکنند و اظهار نظر کنند چون در محرومیت به سر می‌برند و باید در بدبختی خودتان سرگردان شوند.

وی تصریح کرد: مسئولان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تلاش کنند یک بیمارستان مناسب را در ایذه احداث کنند تا اینکه پزشکان متخصص وارد این شهرستان شوند و این جای نگرانی دارد که شهرستانی با بیش از ۲۵۰ هزار نفرجمعیت رادیولوژیست ندارد و البته خیلی از پزشکان متخصص از جمله مغز و اعصاب در این شهرستان وجود ندارد که امیدوار هستیم وزیر بهداشت نگاه خود را نیز به این منطقه معطوف کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک به وضعیت بهداشت و درمان بخش دهدز اشاره کرد و گفت: دهدز یکی از مهمترین بخشهای شهرستان ایذه است که تقریبا ۷۵ سال پیش با کرج به بخش تبدیل شده اما متاسفانه دهدز هنوز در بهداشت و درمان خود مانده است که حتی یک دستگاه سونوگرافی و البته امکانات آزمایشگاهی در آن وجودندارد و باید به سبب کمبود امکانات پزشکی با یک عقرب گزیدگی مردم حوزه ی انتخابیه ام جان خود را از دست دهند./ تسنیم

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.