وزیر میر حسین موسوی به مجلس باز می گردد/ پنجمین وزیر پیشنهادی علوم معرفی شد

عصر جنوب: نامه معرفی «محمد فرهادی» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

متن نامه حسن روحانی رئیس‌جمهور به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که محمد دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
جناب آقای علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام
در راستای اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرح حال و برنامه جناب آقای دکتر محمد فرهادی برای اخذ رأی اعتماد جهت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

حسن روحانی
رئیس‌جمهور

فرهادی پیش از این یک حکم از روحانی دریافت کرده و به عنوان رییس جمعیت هلال احمر نیز منصوب شده بود.

محمد فرهادی، متولد سال ۱۳۲۸ از شهرستان شاهرود است که وی در سال ۱۳۴۷ وارد دانشگاه فروسی مشهد شد و دوره طب عمومی و تخصصی را در همان دانشگاه گذراند و در سال ۱۳۵۹ به عنوان متخصص گوش و حلق و بینی فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

فرهادی که دارای چهره علمی و پژوهشی است در سال ۱۳۷۰ مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران را تاسیس کرد و اولین عمل کاشت حلزون شنوایی را در سال۱۳۷۱ انجام داد. وی همچنین انجمن علمی پزشکی لیزری و نیز انجمن علمی پزشکی خواب ایران را تاسیس کرد.

همچنین او، رییس بخش و رییس مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن مجتمع بیمارستانی رسول‌اکرم (ص) است و چندی پیش نیز داروی گیاهی «ضدایدز» ایمود توسط گروه تحقیقاتی به سرپرستی این فرد به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

فرهادی در کارنامه اجرایی خود علاوه بر وزیر بهداشت دولت خاتمی، وزیر فرهنگ و آموزش عالی طی سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ بود. وی مدتی نیز به عنوان رییس دانشگاه تهران و قائم مقام و رییس جمعیت هلال‌احمر به فعالیت مشغول بوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.