گزارش “آسوشتدپرس” از فعالیت های «قاسم سلیمانی» در عراق

عصر جنوب: خبرگزاری آسوشتدپرس در گزارشی نوشت: بیشتر پیروزی‌های اخیر در عراق را باید مدیون قاسم سلیمانی فرمانده قدرتمند ایران دانست.

آسوشیتدپرس در گزارشی به قلم قاسم عبدالزهرا و ویوین سلامه می‌نویسد: زمانی که “داعش” هفته گذشته از شهر جرف الصخر عقب نشینی کرد، ارتش عراق فورا پیروزی خود علیه این گروه را با پخش تصاویر تلویزیونی از حرکت تانک‌ها و خودروهای زرهی در سراسر این شهر و حضور سربازان در اطراف ساختمان‌های دولتی، به نمایش گذاشت.

هرچند در تصاویری که بلافاصله روی پایگاه های خبری مستقل عراقی قرار گرفت ، حضور قاسم سلیمانی از فرماندهان قدرتمند سپاه پاسداران ایران به نمایش گذاشته شد – کسی که نامش مترادف شماری از پیروزی های نیروهای زمینی عراق است.

فرماندهان نظامی می گویند دهها مشاور از ایران و حزب الله لبنان در خطوط مقدم جرف الصخر حضور داشتند و به آموزش حدود هفت هزار سرباز و نیز هماهنگی با فرماندهان نظامی در آستانه عملیات جرف الصخر پرداختند.

یکی از این فرماندهان که خود را ابو زینب معرفی می‌کند، می گوید قاسم سلیمانی برنامه ریزی عملیات جرف الصخر را سه ماه قبل آغاز کرد.

فرماندهان عراقی می‌گویند مشاوران ایران تحت فرمان سلیمانی در ماه ژوئن به عراقی‌ها مشاوره دادند. سلیمانی همچنین نقش مهمی را در آزاد سازی شهر تحت محاصره ترکمن های شیعه آمرلی ایفا کرده است و سلیمانی حتی به مبارزان کرد برای دفاع از اربیل پایتخت منطقه ای آنها کمک کرده است.

فرماندهان عراقی سلیمانی را فردی ” شجاع ” توصیف کردند.

یکی از این فرماندهان می‌گوید ما از سلیمانی آموخته‌ایم که مرگ آغاز زندگی است، نه پایان زندگی.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.