معتادان مالزیایی به داعش می پیوندند تا رستگار شوند!

عصر جنوب: به گزارش ایرنا، ایوب خان مایدین رییس بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، گفت: مالزیایی هایی که به گروه تروریستی داعش در خاورمیانه پیوسته اند خود را گناهکار می دانند و توهم رستگاری از راه مرگ در این مسیر را دارند.

مقامات دولت مالزی طی چند روز گذشته تلاش کرده اند در خصوص دو مفهوم جهاد و شهادت که تروریست های داعش از آن ها برای اهداف و جنایات خود سوء استفاده کرده اند، موضع گیری کنند.

وی گفت: مالزیایی هایی که به تروریست های داعش پیوسته اند فکر می کنند مرگشان شهادت و راه میانبری به بهشت است.

این مقام بلندپایه پلیس مالزی با استناد به تحقیقات پلیس و تبلیغات تروریست های داعش که کشته شدن اعضای خود را شهادت تبلیغ می کنند، گفت: بسیاری از مالزیایی هایی که به داعش پیوسته اند احساس کردند با مرگشاد می توانند گناهان گذشته خود را پاک کرده و شهید تلقی شوند.

به گفته وی، مالزیایی هایی که با تروریست های داعش همکاری می کنند شامل معتادان به مواد مخدر، کسانی که در خانواده شکسته خورده اند و افرادی هستند که بر دوش خود سنگینی گناه را احساس می کنند.

ایوب خان هشدار داد که تهدیدات سلفی ها بی پایان است و با تاکتیک ها و استراتژی های جدید ادامه می یابد.

مقامات امنیتی جنوب شرق آسیا به دنبال افزایش حضور افراط گرایان و تروریست های کشورهای این منطقه از جمله مالزی، اندونزی و فیلیپین در گروه تروریستی داعش، از تشکیل جنبش هایی در منطقه با هدف ایجاد ‘دولت اسلامی نوسانترا’ خبر داده اند.

رییس بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، گفت که این کشور در گذشته نیز توسط گروه های تروریستی و افراطی مانند ‘کامپولان میلیتان مالیزیا’ و جماعت اسلامی تهدید شده بود و اکنون این تهدید به وسیله گروه تروریستی داعش صورت می گیرد.

ایوب خان براساس نوشته ‘مالیزیا اینسایدر’ گفت که افراد مظنونی که پلیس مورد بازجویی قرار داده اعتراف کرده اند مالزیایی هایی که برای همکاری با تروریست ها عازم عراق و سوریه می شود برای مرگ آمادگی دارند.

شورای ملی فتوای مالزی روز جمعه در تلاش برای جلوگیری از پیوستن مالزیایی ها به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه این گروه را در فهرست سیاه قرار داد.

‘عبدل شکور حسین’ رییس شورای ملی فتوا مالزی گفته بود که این حرکت شورا به منظور جلوگیری از پیوستن مسلمانان مالزی به این گروه تروریستی انجام شده است.

در همین حال ‘جمیل خیر باهاروم’ وزیر دفتر نخست وزیر مالزی در امور مذهبی خطاب به مالزیایی ها، گفت: کسانی که در جنگ سوریه و عراق کشته شوند، شهید نیستند.

وی گفت: تحقیقات، استدلال های دینی و بحث های مطرح شده نشان داد عملیات تروریستی گروه داعش جهاد نیست و کشته شدگان در این مسیر شهید محسوب نمی شوند.

چند تن از رهبران حزب اسلامی مالزی (پاس) پس از کشته شدن ‘لطفی عارفین’ از اعضای سابق کمیته مرکزی این حزب در نبرد با نیروهای دولتی سوریه مدعی شدند وی یک شهید است.

اطلاعات دولت مالزی نشان می دهد تاکنون در مجموع پنج مالزیایی عضو گروه تکفیری داعش کشته شده اند.

بخش مبارزه با تروریسم پیلس مالزی از هشتم اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون ۲۲ عضو و حامی گروه تروریستی داعش را دستگیر کرده است.

هم اکنون ده ها مالزیایی نیز در عراق و سوریه با تروریست های داعش همکاری می کنند.

منبع: ایرنا

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.