روحانی: در زمان باقیمانده می توانیم به توافق کلی برسیم

عصر جنوب: رییس جمهوری تصریح کرد: اگر طرف های مذاکره کننده هسته ای اراده جدی داشته باشند ، در زمان باقیمانده می توانیم به توافق کلی در همه زمینه ها دست پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و نروژ همواره روابط بسیار مناسبی با یکدیگر داشته اند، گفت: شرایط امروز منطقه و جهان ایجاب می کند که رایزنی های بیشتری با هم داشته و روابط دو کشور را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

رییس جمهوری گسترش روابط ایران و نروژ را به نفع پیشرفت و رفاه دو ملت دانست و گفت: در دنیای امروز برای دستیابی به پیشرفت، توسعه و رفاه بیشتر، راهی جز همکاری، تعاون، کمک به یکدیگر و برقراری مناسبات سازنده بین کشورها وجود ندارد.

رییس جمهوری افزود: ایران و نروژ از توانایی ها و امکانات زیادی برای ارتقای سطح روابط خود در عرصه های گوناگون به ویژه در فعالیتهای اقتصادی برخوردارند و باید آنها را تقویت کنیم.

روحانی گفت: همکاری بین دو کشور به توسعه و پیشرفت ایران و نروژ و بهبود وضعیت دو ملت منتهی می شود و دلیلی ندارد همکاریهای خود را تقویت نکنیم.

رییس جمهوری گفت: با توجه به اهداف مشترک دو کشور در زمینه همکاری های دو جانبه و تحولات منطقه و جهان امیدوارم، بتوانیم همکاری های بهتر و سازنده ای با هم داشته باشیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی، تحریم های اعمال شده علیه ملت ایران را غیرقابل قبول و نادرست دانست و گفت: تحریم ها به نفع هیچ کس نیست.

روحانی در ادامه به مذاکرات هسته ای کشورمان با ۱+۵ اشاره کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات خود جدی است و در زمینه مسایل هسته ای بسیار شفاف بوده و فعالیتهای ما زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی و درچارچوب ان پی تی قرار دارد.

رییس جمهوری تاکید کرد: امیدوارم در موضوع هسته ای به همان اهدافی که اعلام کرده ایم یعنی نتیجه برد – برد که به نفع طرفین خواهد بود ، برسیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد : اگر طرف های مذاکره کننده هسته ای اراده جدی داشته باشند ، در زمان باقیمانده می توانیم به توافق کلی در همه زمینه ها دست پیدا کنیم.

روحانی برقراری امنیت پایدار در منطقه و جهان را نیازمند رایزنی و همکاری های بیشتر کشورها دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم و سلاحهای کشتار جمعی (شیمیایی) بوده و پیشنهاد دهنده خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای است.

رییس جمهوری تصریح کرد: همه توان خود را برای مبارزه با تروریسم به کار گرفته ایم و از توان و امکانات خود برای کمک به دولتهای منطقه علیه گروه های تروریستی استفاده می کنیم.

وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار با اشاره به علاقه مندی کشورش برای تقویت هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: علاقه مندی بسیاری در نروژ برای همکاری های گسترده با تهران وجود دارد دولت در کنار شرکت های بزرگ نروژی آمادگی دارد هر چه زودتر فعالیت های خود را در تهران آغاز کند و در این راستا سیگنال های قوی فرستاده ایم.

‘بورگه برنده’ با تاکید بر نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: ایران نقش کلیدی در منطقه ایفا می کند و بر این اساس معتقدیم ایران ظرفیت های زیادی در برقراری امنیت و ثبات در منطقه دارد که قابل چشم پوشی نیست.

وی گفت: معتقدیم با آغاز به کار دولت شما ، شرایط مناسبی فراهم شده تا مناسبات تهران – اسلو بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر خارجه نروژ با اشاره به ضرورت مقابله با افراطی گری و تروریسم گفت : نروژ در مبارزه با افراطی گری از جمله با داعش ، منافع و دیدگاه مشترکی با ایران دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.