بیانیه مجمع زنان اصلاح‌ طلب در خصوص محکومیت به اسیدپاشی به زنان

عصر جنوب: از دولت محترم،مجلس شورای اسلامی و قوه محترم قضاییه مصرانه درخواست می شود ضمن اصلاح قانون،تبعات احتمالی تصویب قوانینی را که بعضا در مجلس مطرح می‌باشد و می تواند موجب تشدید چنین رخدادهایی در جامعه شود، از نظر دور ندارند.

مجمع زنان اصلاح طلب با صدور بیانیه‌ای اسیدپاشی به زنان در اصفهان را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:
اکنون که جنایات گروهک داعش وحشت عمومی در جهان ایجاد کرده و خشونت و وحشی گری را در برابر زنان در سوریه و عراق به اوج رسانده،در ایران ودر نظام جمهوری اسلامی عده ای خود سرومعلول الحال که به ظاهر داعیه داران حفظ دین و دنیای مردم شده اند، زنان این سرزمین را با اسید پاشی تهدید می کنند.
اکنون بیش از سه هفته است که از حوادث اسید پاشی اخیردر اصفهان می گذرد،آسیب دیدگان و مردم خواستارشناسایی عامل یا عاملان و تامین امنیت هستند و در این بین نکات ذیل حائز اهمیت است:
۱.اقدام سریع و قاطع دستگاه انتظامی، امنیتی و قضایی در این خصوص ضروری است چرا که بیم آن می رود اطاله ی رسیدگی موجب تجری و گستاخی عاملان این جنایات گردیده و مظاهر جدیدی از خشونت علیه زنان با تمسک به عقاید متحجرانه یا بیمارگونه از این دست در جامعه بروز نماید که برآیند آن، احساس ناامنی و مختل شدن زندگی عادی شهروندان خواهد بود.
۲. سالهاست که شاهد وقوع موارد متعددی از اسید پاشی با انگیزه های شخصی و خانوادگی در جامعه بوده ایم که متاسفانه به دلیل نقایص و ضعف های قانونی عمدتا عاملان این جنایات به مجازاتی که متناسب با جرم باشد محکوم نشده اند و همین موضوع راه را برای وقوع حوادث بعدی از جمله فجایع اصفهان، تسهیل نموده است.از دولت محترم،مجلس شورای اسلامی و قوه محترم قضاییه مصرانه درخواست می شود ضمن اصلاح قانون،تبعات احتمالی تصویب قوانینی را که بعضا در مجلس مطرح می‌باشد و می تواند موجب تشدید چنین رخدادهایی در جامعه شود، از نظر دور ندارند.

۴. در این میان اطلاع رسانی شفاف دستگاههای مسئول درخصوص چگونگی رخ دادن چنین فجایعی در جامعه و هشدارهای امنیتی در جهت آگاه سازی به شهروندان لازم و ضروری است.
۵.از آنجا که آسیب دیدگان حوادث اخیر قربانی ناامنی اجتماعی شده انداز دولت محترم درخواست می شود حمایت های لازم در جهت بهبود و بازیابی سلامت آنها صورت بگیرد.

در پایان ضمن اظهار همدردی با آسیب دیدگان این حوادث ناگوار، ابراز امیدواری می نماییم از این پس با اقدامات پیشگیرانه نهادهای مسئول شاهد چنین تلخی هایی در جامعه نباشیم.
مجمع زنان اصلاح طلب -.اول آبان ۱۳۹۳

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.