مرگ بر ترکیه سنندج را فراگرفت / پرچم ترکیه آتش زده شد

عصر جنوب: در این راهپیمایی که با حضور گسترده مردم سنندج برگزار شد، جمعی از مدیران و مسئولان استان کردستان نیز حضور داشتند و مردم را در این حرکت همراهی می کردند.

راهپیمایی مردم سنندج بعد از اقامه نماز جمعه با حضور هزاران نفر از مقابل مسجد جامع به سمت میدان انقلاب برگزار شد و مردم با سر دادن شعارهای خواستار پایان سکوت جامعه جهانی در خصوص کشتار گروه تروریستی داعش در شهر کوبانی سوریه شدند.

هزاران سنندج با همراهی شماری از مدیران و مسئولان استان در راهپیمایی محکوم کردن جنایت های گروه تروریستی داعش در کوبانی شرکت کردند.

در این راهپیمایی که با حضور گسترده مردم سنندج برگزار شد، جمعی از مدیران و مسئولان استان کردستان نیز حضور داشتند و مردم را در این حرکت همراهی می کردند.

استاندار کردستان، فرمانده انتظامی استان، امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران کل ادارات و سازمان های دولتی نیز در راهپیمایی امروز مردم سنندج حضور داشتند.

سالار مرادی و سید احسن علوی دو نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن حضور در جمع مردم حاضر در این راهپیمایی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی کشتار مردم کوبانی را محکوم کردند.

در راهپیمایی امروز سنندج که از مقابل مسجد جامع تا میدان انقلاب این شهر برگزار شد، مردم با سر دادن شعارهای ضمن حمایت از مردم کوبانی از سکوت مجامع بین المللی و همچنین کشورهای منطقه به ویژه ترکیه انتقاد کردند.

حاضران در راهپیمایی امروز همچنین با سر دادن شعارهای ضمن محکوم کردن نوع رویکرد کشور ترکیه در مقابل جنایت های داعش خواستار پایان دادن به محاصره و کشتار مردم کوبانی شدند.

همچنین در راهپیمایی امروز مردم سنندج علاوه بر سر دادن شعار مرگ بر ترکیه، پرچم این کشور نیز توسط جمعی از حاضران به آتش کشیده شد و از سیاست این کشور در قبال وضعیت کوبانی به شدت انتقاد شد.

در راهپیمایی امروز سنندج همچنین علاوه بر سر دادن شعارهای با زبان کردی در راستای محکوم کردن جنایت های داعش در کوبانی، مردم کاغد نوشته و پارچه نوشته های در همین راستا در دست داشتند.

“کوبانی ته نیا نیه”، “بژی بژی کوبانی”، “مرگ بر ترکیه و داعش”، “کودکان قربانی جنگ و خونریزی در کوبانی” از جمله شعارهای بود که از سوی مردم سنندج سر داده شد.

بعد از طی مسیر مقابل مسجد جامع سنندج تا میدان انقلاب این شهر، تجمع کنندگان در میدان انقلاب جمع شد و با سر دادن شعارهای بیانیه حمایت از مردم کوبانی را مورد حمایت خود قرار دادند.

در جریان تجمع امروز همچنین سید احسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، یوسف اسدی عضو شورای اسلامی شهر سنندج و چندی دیگر از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان کردستان سخنرانی کرده و جنایت های صورت گرفته در کوبانی را محکوم کردند.

راهپیمایی امروز سنندج با مصوبه شورای تامین استان کردستان همزمان در شهرهای بانه، مریوان و سقز نیز با حضور پرشور مردم برگزار شد و شرکت کنندگان ضمن محکوم کردن جنایت های داعش خواستار حمایت کشورهای منطقه و جهان از مردم کوبانی شدند.

راهپیمایی امروز سنندج با حضور و همراهی نیروی انتظامی برگزار شد و بعد از نزدیک به دو ساعت بدون هیچگونه حاشیه ای به پایان رسید.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.