احتمال تمدید مذاکرات ایران و ۱+۵ وجود دارد

عصر جنوب: معاون وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: احتمال همه چیز و حتی تمدید وقت مذاکرات ایران و ۱+۵ وجود دارد.

عباس عراقچی، اظهار کرد: زمان مذاکرات به سرعت در حال گذر است و ما هنوز ناامید نیستیم که مذاکرات تا سوم آذرماه به نتیجه برسد. در صورتی که تغییر مواضع در طرف مقابل صورت نگیرد احتمالا” تا تاریخ سوم آذرماه به توافق نمی‌رسیم. وی با اشاره به این که مذاکرات به مراحل حساسی رسیده اظهار کرد: فرصتی که برای مذاکرات داشتیم تا ۳ آذرماه بود که در حال اتمام است.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای، بیان کرد: انتظار می‌رفت که مذاکرات در نیویورک با پیشرفت همراه باشد اما این اتفاق نیافتاد. وی ادامه داد: دو طرف برای ادامه مذاکرات جدی هستند و امیدواریم کمال استفاده از مذاکرات بشود. عراقچی خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده در وین مذاکراتی خواهیم داشت. سه‌شنبه گفت‌وگوی دوجانبه با هیات آمریکایی و کاترین اشتون، روز چهارشنبه نیز مذاکرات سه‌جانبه‌ای میان دکتر ظریف، کاترین اشتون و جان کری صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر خارجه ایران گفت: در مذاکرات هفته آینده وین درباره موضوعات کلیدی مانند تحریم و چگونگی رفع آن و هم‌چنین غنی‌سازی بحث می‌شود و امیدواریم یک مسیر جدیدی در این راه باز شود. او درباره اظهارات کامرون، نخست‌وزیر انگلستان اظهار کرد: در این خصوص دکتر ظریف در مجلس توضیح داد و به نظرم اظهارات کامرون در شأن نخست‌وزیر این کشور نبود.

عراقچی افزود: ما هم عجله‌ای برای از سرگیری روابط و بازگشایی سفارت‌ها نداریم، همه دولت‌ها و کشورها باید بفهمند که با مردم ایران باید به زبان کرامت و احترام صحبت کند. وی افزود: ما عزت خودمان را با هیچ چیزی معاوضه نکرده و آن را فدای مصالح موقتی در مذاکرات نمی‌کنیم. عراقچی با اشاره به مواضع ائتلاف ضد داعش عنوان کرد: تعبیر مقام معظم رهبری درباره غربی‌ها این بود که مواضع‌شان مضحک است زیرا خود غربی‌ها و متحدان تروریستی داعش که متأسفانه اسم دولت اسلامی بر خود گذاشته و اسلام را خدشه‌دار می‌کند آن را آفریده و خودشان ار آن‌ها حمایت کردند؛ اما در حال حاضر دم از مبارزه و ائتلاف می‌زنند که این امری مضحک است.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر خارجه ایران گفت: ما به هیچ وجه به ائتلاف ضدداعش اطمینان نداریم و نگران مقاصد پشت پرده و سیاست‌های پنهان آن‌ها هستیم و کماکان معتقدیم باید با گروهک تروریستی داعش مبارزه شود و ما نیز به سهم خود تلاش‌مان را انجام می‌دهیم. زیرا تهدیدی جدی محسوب می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.