آرمان نوشت: لغو تحریم ها؛ نتیجه دیدار روحانی با کامرون

عصر جنوب: روزنامه آرمان در شماره روز سه شنبه به بازتاب عنوان‌های تحقیق از ۳ وزیر وقت درباره پرونده بابک زنجانی و آماده باش انتخاباتی معاون رییس جمهور به زنان پرداخت.

این روزنامه تیتر یک را به موضوع تحقیق از ۳ وزیر وقت درباره پرونده بابک زنجانی، اختصاص داد و نوشت: محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در پرونده بابک زنجانی نام ۴ وزیر دولت قبل مطرح است. آیا تحقیق از این افراد صورت گرفته یا خیر؟ گفت: البته در این پرونده تا جایی به خاطر دارم نام سه وزیر مطرح است که بله از این سه وزیر و رییس بانک مرکزی تحقیق شده است.

روزنامه آرمان در گفت و گو با شهیندخت مولاوردی با انعکاس عنوان آماده باش انتخاباتی معاون رییس جمهور به زنان، نوشت: اکنون حضور زنان در عرصه‌های سیاسی خود را نشان می‌دهد. فعالیت زنان در عرصه سیاسی زمانی بهتر نمایان است که انتخاباتی در پیش باشد و آنجاست که می‌بینیم فعالیت سیاسی زنان پررنگ است. در آستانه برگزاری انتخابات مجلس که قرار بگیریم، حضور زنان پررنگ تر خود را نشان می‌دهد البته تا آنجایی که من خبر دارم، خانم‌هایی که قبلا فعالیت سیاسی داشتند مشغول هستند و برنامه‌های خودشان را دارند و ان شاا… زمینه فراهم شود که زنان بیشتر بتوانند در قالب تشکل‌های سیاسی سازماندهی شوند و بتوانند برای انتخابات مجلس خودشان را آماده کنند و ان شاا… که در مجلس آینده هم این حضور پررنگ تر از همیشه باشد.

این روزنامه با انتخاب عنوان مذاکرات مطلوب ظریف کابوس تندروها نوشت: بهره گیری از ظرفیت‌های دیپلماسی عمومی به عنوان راهبردی کم هزینه، اثرگذار و نتیجه بخش، همواره و در طی دوران تصدی وزارت خارجه از سوی محمدجواد ظریف به طور کامل پی گرفته شده است. عملکردی که در طول سه دهه و اندی فعالیت‌های دیپلماتیک همواره مورد نظر و توجه ویژه ظریف بوده و تنها محدود و محصور به دوران سکان داری وی در وزارت خارجه نیست. اما در این میان حضور وی در شورای روابط خارجی آمریکا و بیان چند جمله از سوی وی دستمایه برداشت‌های آنچنانی و تاویل و تفسیرهای ناموزون شده و ۲ هفته‌ای می‌شود که روند انتقادات در رسانه‌های تندرو نسبت به این سخنان ظریف ادامه‌دار است. سخنانی که با خوانش معکوس دستمایه هجمه و حمله به ظریف شده و به خوبی نشان که برخلاف ادعای منتقدین این، آنها هستند که رقابت‌های سیاسی داخلی را در مذاکراتی که با منافع ملی همه ایرانیان ارتباط وثیق دارد، دخیل می‌کنند.

لغو تحریم ها؛ نتیجه دیدار روحانی با کامرون، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: لغو تحریم‌های وزارت دارایی بریتانیا از برخی موسسات و افراد ایرانی به دنبال دیدار روحانی با کامرون صورت گرفته است. دکتر سیدعلی خرم با اشاره به لغو تحریم‌های وزارت دارایی بریتانیا از ۶ فرد و موسسه ایرانی و خارج کردن اسامی آنها از فهرست تحریم‌ها اظهار کرد: پس از ملاقات رییس جمهور کشورمان با نخست وزیر انگلیس و دادن وعده همکاری از سوی انگلیس در رابطه با تحریم‌ها و لغو آنها شاهد خروج نام چند موسسه و فرد از فهرست تحریم‌های بریتانیا بودیم.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع خسارت ۶۵۰۰ میلیارد تومانی به بیت المال!، نوشت: نبوی مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش پدیده خوش نشینی در استان تهران گفته است: ۱۱۸ پرونده که مدارک آنها کامل شده و طی چهار سال اخیر معطل مانده بود برای اجرای احکام در دستور کار قرار گرفته است. به گفته وی در ۲ ماه گذشته با دستور ویژه از سوی رییس سازمان محیط زیست، برخورد با دخل و تصرف غیرقانونی را آغاز کرده‌ایم که در این مدت شاهد ۶۵۰۰ میلیارد تومان آسیب در این زمینه بودیم که در بخش اول حکم دادگاه برای ۴۲ پرونده صادر شده و این حکم برای قلع و قمع و رفع تصرف بوده اما متاسفانه پرونده‌ها باقی مانده و اقدامی برای اجرای احکام آن صورت نگرفته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.