شکست دولت روحانی ، شکست اصلاح طلبان است

عصر جنوب: روزنامه اعتماد روز سه شنبه خبرهای سه وزیر احمدی نژاد در پرونده زنجانی و دوره صف شبانه برای خرید سکه بانکی پایان یافت را در صفحه نخست برجسته کرد.

این روزنامه تیتر یک را به عنوان سه وزیر احمدی نژاد در پرونده زنجانی، اختصاص داد و نوشت: غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی گفت: از سه وزیر دولت احمدی نژاد درباره پرونده زنجانی تحقیق شده است. البته وی گفته که رییس کل بانک مرکزی دولت سابق هم در همین رابطه مورد سوال قرار گرفته است. از زمانی که بحث پرونده بابک زنجانی مطرح شده، تقریبا در هیچ کدام از نشست‌های خبری سخنگوی قوه قضاییه نبوده که سوالی در این رابطه مطرح نشود یا محسنی اژه‌ای توضیحاتی برای خبرنگاران نداشته باشد. توضیحات دیروز او هم البته بیش از اینها بود، از جمله اینکه دادستان کل کشور تاکید کرد: حذف نام بابک زنجانی از لیست تحریم دولت انگلیس تاثیری در پرونده‌اش ندارد.

روزنامه اعتماد با انعکاس موضوع دوره صف شبانه برای خرید سکه بانکی پایان یافت، آورد: مسعود نیلی مشاور ارشد اقتصادی رییس جمهور با شرکت در یک برنامه تلویزیونی یکی از دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم را پایان رانت بانکی و فعالیت‌های سفته بازی در اقتصاد اعلام کرد و گفت: دوره صف‌های شبانه خرید سکه جلوی بانک‌ها پایان یافت. وی با اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ آرامش در فضای اقتصادی کشور ایجاد شد و نرخ‌های ارز و تورم تا حدود زیادی مهار شدند، توضیح داد: در دوره‌ای بانک‌های کشور به مردم سکه می فروختند و در آن دوره مردم از شب تا صبح در صف‌ها می‌خوابیدند تا سکه بخرند و در همان دوره چند تن طلا از پس انداز ملی به پس انداز خانگی تبدیل شد، این در حالی است که در ماه‌های اخیر شاهد کاهش سوداگری در بازارهای غیرمولد و سرمایه گذاری در بخش مولد بوده‌ایم.

دولت روحانی بشکند، اصلاح طلبان می شکنند، تیتر دیگر این روزنامه است. ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی در گفت و گویی، روزهای خوبی را برای دولت روحانی پیش بینی نمی‌کند. به اعتقاد او بزرگترین گرفتاری دولت روحانی این است که نمی‌داند کارکردش چیست؟ فراجناحی است یا ائتلافی؟ اصلاحگراست یا حافظ وضع موجود؟ اصغرزاده اگرچه نگران آینده دولت روحانی است اما بازهم برخلاف سعید حجاریان می‌گوید که اگر روحانی بشکند، اصلاح طلبان می‌شکنند. وقتی هم به او که از برخی رفتارهای روحانی گلایه دارد می‌گویم یعنی ممکن است اصلاح طلبان و روحانی به نقطه جدایی برسند به سرعت می‌گوید: خیر. اصلاح طلبان پشت دولت او را خالی نخواهند کرد. البته این پشتیبانی مشروط است.

روزنامه اعتماد با مطرح کردن خبر پارازیت‌ها در برخی مناطق کاهش یافته است، نوشت: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پارازیت‌ها گفت: در این زمینه جلسات متعددی با وزیر بهداشت، وزیر دفاع، رییس سازمان محیط زیست و چند بخش مرتبط دیگر داشته‌ایم و این مساله از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز در حال پیگیری است و این سازمان در تهران برخی نقاط را که گفته می‌شد میزان تشعشعات آن بالاست مورد بررسی قرار داده و به تهیه گزارش‌های میدانی پرداخته است؛ در نهایت نتایج بررسی‌های صورت گرفته با هفت امضا برای ریاست محترم جمهوری ارسال شده که هنوز از موضع گیری و عملکرد ریاست جمهوری دراین خصوص اطلاعی نداریم اما تا آنجا که من می‌دانم میزان تشعشعات در برخی نقاط کاهش هم پیدا کرده است.

این روزنامه با بازتاب عنوان بورسیه‌های غیرقانونی از تحصیل محروم می‌شوند، آورد: دانشجویان بورسیه متخلف از تحصیل محروم می‌شوند. این تازه ترین اظهارنظر مسوولان وزارت علوم دولت یازدهم در مورد پرونده بورسیه‌های غیرقانونی است. پرونده بورسیه‌های غیرقانونی دولت نهم و دهم موضوع بخشی از صحبت‌های روز گذشته سرپرست وزارت علوم و سخنگوی قوه قضاییه بود. در حال حاضر وزارت علوم در حال اتمام بررسی سه هزار و ۷۰۰ پرونده است که گفته می‌شود از این تعداد، پرونده ۲ هزار و ۱۰۰ نفر ایراد ندارد. محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم روز گذشته از اعلام نتایج بررسی وضعیت بورسیه‌ها تا پایان هفته آینده خبر داد. به گفته او با اتمام بررسی بورسیه‌ها ابتدا تکلیف دانشجویان متخلف و بعد مسوولان متخلف مشخص می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.