داعشی‌ها، عید قربان سرشان نمی‌شود

عصر جنوب: نگاهی به روزنامه شرق، روز شنبه؛

در صفحه نخست این رونامه، تیترهای درخواست توقف ارسال پارازیت و شهرام جزایری آزاد شد دیده می‌شود.

این روزنامه تیتر یک را به عنوان درخواست توقف ارسال پارازیت اختصاص داد و نوشت: معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست از زمانی که عضو شورای شهر تهران بود، پیگیر ماجرای پارازیت‌ها و عوارض آن برای سلامتی انسان‌ها بود. حالا در آخرین روز هفته گذشته سعید متصدی معاون محیط زیستی انسانی پس از کش وقوس های بسیار اعلام کرد پارازیت‌ها سرطانزاست و خواستار توقف ارسال آنها شد. وی با اعلام اینکه سازمان محیط زیست از کمیته رسیدگی به وضعیت پارازیت‌ها درخواست کرد، با توجه به سرطانزا بودن پارازیت‌ها، تصمیم دیگری برای مقابله با تهاجم فرهنگی اتخاذ شود گفت: برای رسیدگی به وضعیت پارازیت‌ها کمیته مشترکی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل و تاکنون جلسات آن در سطح وزیر تشکیل شده و مصوباتی نیز داشته است.

روزنامه شرق با عنوان شهرام جزایری آزاد شد نوشت؛ متهم یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های اقتصادی سال‌های اخیر بالاخره آزاد شد. جزایری، ابتدا به ۲۷سال زندان محکوم شد اما بعد از اعتراض، پرونده‌اش به دیوانعالی کشور رفت. در حکم نهایی، جزایری به ۱۱سال حبس تعزیری، پرداخت ۴۸ میلیون و۶۰۰هزارو۱۸۵دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت ۹۷ میلیون و ۲۰۰هزار و ۳۷۰ دلار آمریکا به صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران و محرومیت از فعالیت بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت ۱۰سال محکوم شد. شهرام جزایری در اواخر دوران محکومیتش در سال ۸۹ مشمول عفو رهبری شد. وکیل او همان زمان با بیان اینکه جزایری، در همان سال، موفق به رد مال شده است، نوید آزادی او را داد.

این روزنامه در تیتری با عنوان عید قربان در سایه داعش، نوشت: می گویند داعشی‌ها، عید قربان سرشان نمی‌شود، ممکن است نقطه تازه‌ای را بر نقشه جغرافیایی، قرمز رنگ کنند و باز کشتگان تازه‌ای روی دست عراق بگذارند و حتی ممکن است که واقعا وجود داشته باشند! در تلویزیون اسماعیل خورمالی، با شور و حرارت شعرش را دکلمه می‌کند و پیشمرگه‌ها را به جبهه‌ها می‌خواند.

مبارزان جهاد و حماس بر عزم و همت خود بیفزایند تیتر دیگر روزنامه شرق است. حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، توجه به مسایل جهان اسلام و نگاهی بلند و فراگیر به مهمترین موضوعات مرتبط با امت اسلامی را در صدر وظایف و آداب حج گزاران دانستند و تاکید کردند: برخلاف آرزوی احمقانه اقتدار و استحکامی که سیاست‏ بازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر می‌پروراندند، این رژیم روزبه‏ روز به اضمحلال و نابودی نزدیک‌ تر شده است. ایستادگی پنجاه روزه غزّه محصور و بی‌‌پناه در برابر همه توانِ به‏ صحنه‏ آورده رژیم صهیونیستی و سرانجام، ناکامی و عقب‏ نشینی آن رژیم و تسلیم شدنش در برابر شروط مقاومت، نمایشگاه آشکار این ضعف و ناتوانی و بی‏ بُنیگی است. این بدان معنی است که ملّت فلسطین باید از همیشه امیدوارتر باشد، مبارزان جهاد و حماس باید بر تلاش و عزم و همّت خود بیفزایند، کرانه غربی راه پرافتخار همیشگی را با قدرت و استحکام بیشتر پی‏ گیرد، ملت‌های مسلمان پشتیبانی واقعی و جدّی از فلسطین را از دولت‌های خود مطالبه کنند و دولت‌های مسلمان صادقانه در این راه گام نهند.

این روزنامه عنوان کوبانی یک گام تا سقوط را برجسته کرد و نوشت: اجازه نمی‌دهیم کوبانی به دست نیروهای داعش بیفتد و برای جلوگیری از سقوط این شهر هر اقدامی که لازم باشد، انجام می‌دهیم. این صحبت‌های احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه است؛ اظهاراتی که یک روز پس از موافقت پارلمان ترکیه با عملیات نظامی این کشور در عراق و سوریه بیان شد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.