آیت الله مکارم شیرازی: عده ای در مورد برجام بی انصافی می کنند / تعجب می کنم باوجود موافقت رهبری با برجام، برخی باز از تعبیر خیانت استفاده می کنند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به اینکه عده ای در مورد برجام بی انصافی می کنند، گفت: با وجودی که رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت کردند، برخی که ادعای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می کنند.
به گزارش «انتخاب»، وی در دیدار با قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در ارتباط با برجام کاری انجام شده، ما نمی گوییم فتح الفتوح بود ولی فراموش نکنیم که طرف مقابل ما، آدم ناقلایی است.
وی ادامه داد: در برجام در مورد مسائل، ذره ذره توافق کردند و ما باید طرف مقابل را هم در نظر بگیریم، آنها دوست ندارند جمهوری اسلامی ایران مقتدر و یکه تاز منطقه باشد.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: دشمنان تحمل این را ندارند که در منطقه قدرتی پیدا شود که به آنها امتیاز ندهد، ما می گوییم برجام این است و هزینه های پیاده شدن آن هم اینگونه است.
وی ادامه داد: تعجب می کنم با وجودی که رهبر معظم انقلاب موافقت کردند، برخی که ادعای پیروی از ایشان را دارند باز انتقاد و تعبیر به خیانت می کنند.
آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: برخی غافل از این هستند که هر چه فشار دشمنان بیشتر شود باید وحدت ما نیز افزایش پیدا کند، باید مسائل شخصی را کنار بگذاریم و گاهی این مسائل شخصی حاکم بر مقدرات جامعه نشود و منافع ملی و مردم باید اصل باشد.
وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان به ما فشار وارد می کنند باید اتحاد و همدلی خود را بیشتر کنیم.
این مرجع تقلید همچنین گفت: دولت باید برای رفع مشکلات مردم تلاش بیشتری انجام دهد، امروز مساله ارزش افزوده به یک مشکل تبدیل شده است که مثلا روی پول آب و برق هم ارزش افزوده دریافت می کنند، باید با محاسبه دقیق، آثار و منافع و مضرات کار را در نظر بگیریم.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین ورود بدون محدودیت افراد به فضای مجازی را از دیگر مشکلات دانست و گفت: گزارش هایی که از فضای مجازی به ما می رسد، خیلی وحشتناک است.
وی ادامه داد: افراد دست اندرکار باید در این زمینه فکر اساسی کنند، باز بودن بدون محدودیت سرچشمه بسیاری از مشکلات در حوزه فضای مجازی است و متاسفانه ۸۰درصد ازدواج هایی که از این راه صورت می گیرد منجر به طلاق می شود.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین با تقدیر از خدمات دولت در حوزه سلامت گفت: دولت و وزارت بهداشت بدون مجامله(چرب زبانی) در حوزه سلامت تحول ایجاد کردند ولی به این وضعیت اکتفا نکنیم و باید جلوتر برویم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این وزارتخانه را ارائه داد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.