مردم هندیجان نیازمند نفت سفید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: با فرا رسیدن فصل سرما مردم نیازمند نفت سفید هستند تا خانه‌های خود را گرم نگه دارند ولی در هندیجان با کمبود توزیع نفت سفید مواجه هستیم.

هر ساله با فرا رسیدن فصل سرما، مردم برای گرم نگه داشتنن منازل و اماکن خود از وسایل گرمایشی مانند بخاری‌های گاز سوز، بخاری‌های نفت سوز و همچنین بخاری‌های برقی استفاده می‌کنند، در بیشتر خانواده‌ها بخصوص خانواده‌های فقیر و محروم استفاده از بخاری‌های گازی و برقی به علت هزینه‌های زیاد امکان پذیر نیست چرا که استفاده از گاز طبیعی بدلیل اینکه برخی از مردم توانایی انجام لوله کشی را ندارند از این نعمت گاز محروم هستند همچنین با افزایش قیمت برق نیز امکان استفاده از بخاری‌ها برقی نیز مشکل شده است پس مردم مجبور هستند از سوخت ارزان تری مانند نفت سفید استفاده کنند.

به همین دلیل هر ساله در فصل پاییز و زمستان که اوج مصرف نفت سفید است جایگاه‌های سوخت باید سوخت مردم را تأمین کنند اما متأسفانه با گذشت چند ماه از فصل سرما هنوز نفت سفید در شهرستان هندیجان توزیع نشده است.

یکی از شهروندان هندیجانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: من یک اجاره نشین هستم و شغل و درآمد ثابتی ندارم و نمی‌توانم تمام مخارج لوله کشی گاز و هزینه‌های سنگین بخاری برقی را پرداخت کنم لذا با همین نفت سفید که ارزان قیمت است هر ساله خانه خود را گرم نگه می‌دارم اما متأسفانه هنوز نفت سفید در هندیجان توزیع نشده که من خریداری کنم.

یکی دیگر از شهروندان هندیجانی نیز گفت: ما هم با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو هستیم و نمی‌توانیم هزینه‌های سنگینی بر دوش خود متحمل کنیم لذا با همین نفت سفید خانه خود را گرم می‌کنیم.

وی ادامه داد: این فقط خانه‌ها نیستند که از نفت استفاده می‌کنند بلکه مراکز آموزشی، لنج‌های صیادی، کشاورزان، دامداران و باغداران نیز از نفت سفید برای گرمایش خود استفاده می‌کنند پس ما از مسئولین خواهشمندیم برای تأمین نفت منازلمان پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس جایگاه سوخت خلیج فارس که تنها جایگاه توزیع نفت در هندیجان است در این خصوص گفت: طی مراجعه حضوری که با رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی ماهشهر داشتم تقاضای ارسال نفت سفید به شهرستان هندیجان را برای مردم درخواست کردیم اما تا کنون نفت سفید ارسال نکردند که ما آن را توزیع کنیم.

مراد حیاتی در ادامه گفت: تاکنون اجازه خرید نفت از سیستم شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به اینجایگاه داده نشده است و امیدواریم انشاءالله هرچه سریع‌تر این مشکل حل گردد تا خدایی نکرده مردم در این سرمای طاقت فرسا، مشکلی برایشان پیش نیاید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.