عدم توزیع شیر در مدارس هندیجان و سکوت مسئولین!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امسال نیز با گذشت بیش از حدود سه ماه از سال تحصیلی متاسفانه خبری از توزیع شیر بین دانش‌آموزان مدارس استان از جمله شهرستان هندیجان نیست و مسئولان هم سکوت اختیار کرده‌اند.
با گذشت بیش از حدود سه ماه از سال تحصیلی متاسفانه خبری از توزیع شیر بین دانش‌آموزان مدارس استان از جمله شهرستان هندیجان نیست و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در این زمینه سکوت اختیار کرده‌اند.

این موضوع در حالی صورت می‌گیرد که در سال گذشته هم مسئولان بعد از گذشت دو ماه از سال تحصیلی، اقدام به توزیع شیر بین دانش‌آموزان کردند.

لازم به ذکر است با توجه به فرا رسیدن فصل گرمای زودهنگام در استان خوزستان و امکان خراب شدن شیرها تا بعد از عید نوروز، عملا سه ماه بیشتر شیر بین مدارس توزیع نمی‌شود!

با وجود تکرار مکررات هر ساله این وضعیت اما تاکنون کسی پاسخگو نبوده که سهمیه شیر این چند ماه کجا رفته است؟ آیا هدف دولت از توزیع شیر بین دانش‌آموزان چه بوده و اینکه این وضعیت تا چه زمان ادامه دارد؟ چرا مسئولان وزارت آموزش و پرورش که می‌دانند سال تحصیلی از مهر ماه آغاز می‌شود چند ماه قبل از بازگشایی مدارس به فکر بستن قرارداد با شرکت‌های تولید شیر نیستند؟

آیا هدف از اجرای این طرح از طرف دولت فقط به‌صورت نمادین اجرا شدن طرح است و آیا تاکنون یکی از نهادهای نظارتی از مسئولان در این زمینه علت تاخیر را جویا شده است!

چند سال از اجرای این طرح می‌گذرد و ما هر سال شاهد بی‌نظمی بیشتری در این امر مهم و حیاتی هستیم.

شاید این موضوع برای آنها کمی بی‌اهمیت باشد اما برای قشر باسواد و فرهنگی خیلی بااهمیت است، زیرا آینده دانش‌آموزان و سلامت آنها را تا حدودی تضمین می‌کند.

به هر حال در اجرای طرح توزیع شیر در مدارس اگر هدف سلامت نونهالان باشد که باید کمبود و نواقص طرح مورد بازبینی و نظارت بیشتری قرار گیرد و اگر هم فقط صرفا هزینه‌تراشی، که باید فکر دیگری کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.