سگ‌های ولگرد معضلی برای کل استان خوزستان شده است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: سگ‌های ولگرد علاوه بر هندیجان برای کل استان خوزستان معضلی شده و نیاز است که طرحی برای ساماندهی آن مشخص شود.

به گزارش عصر جنوب از بندر هندیجان، چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی هندیجان در سال ۹۸ در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور فرماندار، مسئولان و خبرنگاران برگزار شد.

علی بویری فرماندار هندیجان در این جلسه اظهار داشت: از همه مسئولان دستگاه‌ها، نهادها و اعضای شورای سلامت می‌خواهم همه مصوبات شورای سلامت را اجرایی کنند و طبق قانون نیز باید با متخلفان برخورد شود.

احسان صفایی رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان و دبیر جلسه اظهار داشت: درباره تکمیل تأسیسات آب ‌رسانی روستاهای حسین ‌آباد، دریهک و دهملا که این طرح در حسین ‌آباد آغاز شده اما در روستاهای دیگر هنوز آغاز نشده است.

وی افزود: مقرر شده است که کارگروهی جهت ساماندهی سگ‌های ولگرد تشکیل شود که هنوز این مورد انجام نگرفته، سگ‌های ولگرد برای همه شهرستان و کل استان خوزستان و مردم معضلی شده و انتقادهای زیادی از سوی مردم در این خصوص مطرح می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان کرد: تب مالت از لبنیات غیر بهداشتی به انسان منتقل می‌شود و در هندیجان در سال ۹۸ تاکنون ۵ مورد داشتیم. وضعیت سالک در سال ۹۸ تاکنون یک مورد داشته‌ایم. در هندیجان حیوان گزیدگی افزایش یافته و لزوم ساماندهی و کنترل سگ‌های ولگرد بسیار لازم و ضروری است.

وی گفت: اقدامات مسئولان در کمیته (SIP) آموزش بیماری ایدز نسبت به آمار مطلوب هنوز عقب هستند و باید آموزش‌ها افزایش یابد، اما آمار ما در سال ۹۷ و ۹۸ بهتر شده ولی مورد رضایت و مطلوبیت شبکه بهداشت نیست.

صفایی عنوان کرد: از زمان حضور روح‌الله درخشان در سرپرستی شهرداری مسئله آهک پاشی هر هفته دو بار در سطح شهر آهک پاشی و لایروبی در حال انجام و وضعیت خوبی دارد و ما دراین‌باره به استاندارد مورد نظر رسیده‌ایم.

منوچهر شکاری رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی در این جلسه اظهار داشت: درباره تکمیل تأسیسات آب‌رسانی سه روستای حسین‌ آباد، دریهک و دهملا پیمانکار این روستاها یکی است که بعد از اتمام روستای حسین ‌آباد آن دو روستا نیز انجام می‌شود.

روح‌الله درخشان سرپرست شهرداری هندیجان در این جلسه اظهار داشت: درباره ساماندهی مکان پسماند زباله‌های شهر ما آمادگی داریم همه اقدامات آن را انجام دهیم و منتظر بلدلوزر هستیم. در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد راه‌حل‌هایی پیش ‌بینی‌ شده که به ‌محض تکمیل اطلاع ‌رسانی می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی