هندیجان ۱۳ سال پس از شهرستان شدن همچنان فاقد اداران دولتی

عصر جنوب- دایر نشدن بعضی از ادارات در هندیجان مشکلاتی برای مردم در پی دارد و مردم خواستار استقرار این ادارات در شهرستان هستند.

این شهرستان با تلاش مردم، مسؤولان و نماینده وقت مردم در مجلس در اردیبهشت سال ۸۲ رسما به شهرستان تبدیل شد که مردم با شنیدن این خبر برای زندگی در این شهرستان مرزی دلگرم شدند.

هر چند که بعضی از ادارات در زمان بخش بودن به صورت مستقل از ماهشهر کار می‌کردند، ولی تعداد اندکی از ادارات و سازمان‌ها حاضر به استقرار به‌صورت مستقل از ماهشهر در شهرستان برای ارائه خدمات شدند.

ولی چند اداره حساس و کلیدی مثل اداره ثبت اسناد و املاک با توجه به قول‌های مکرر فرماندار قبلی شهرستان و حتی اجاره ساختمان طبق شواهد مطمئن با کارشکنی در روند آمدن تا کنون میسر نشده است.

مردم هندیجان برای انجام کوچک‌ترین کار ثبتی با صرف هزینه اضافی آن هم با تحمل خطرات جاده‌ای مجبور‌ هستند به شهرستان ماهشهر مراجعه کنند.

بیشتر ادارات و سازمان‌های مستقر در هندیجان هنوز به‌صورت دفتر نمایندگی اداره می‌شوند.

احمد نصاری یکی از شهروندان هندیجانی در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: نمی‌دانیم دولت برای استقرار این ادارات و مستقل کردن آنها چه مشکلی دارد، آن هم بعد از ۱۳ سال صبر و تحمل که هر چند وقت با وعده‌های سرخرمنی مردم را برای مدتی منتظر نگه می‌دارند.

علیرضا شعبانی یکی دیگه از اهالی گفت: سهم هندیجان از شهرستان شدن در حد‌‌ همان بخش قدیم است، زیرا نه تنها اعتبار عمرانی شهرستان را زیاد‌تر نکردند، بلکه کمتر هم پرداخت می‌کنند، سطح توقعات مردم هم بیشتر از گذشته است.

سجاد کوتی می‌گوید: چرا اداره آبفار با توجه به اینکه ما بیشترین روستا‌های نیازمند به آب آشامیدنی را داریم، تاکنون برای مستقر کردن این اداره به‌صورت مستقل اقدام عملی انجام نداده، چشم مسؤول دفتر نماینگی آبفار هندیجان باید به دستان اداره ماهشهر باشد که آیا چیزی اضاف می‌کند که به هندیجان بدهد یا نه باید چند ماه دیگر صبرکند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.