رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان مطرح کرد: تشییع بی‌سروصدا “رودخانه زهره”

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان بندر هندیجان گفت: رودخانه زهره هندیجان بی‌سروصدا تشییع می‌شود و این امر کشاورزی، دامداری و محیط‌زیست مردم زحمت‌کش را تهدید می‌کند.

فتح‌الله الهیاری با اشاره به قدمت تاریخی بندرهندیجان اظهار داشت: شهرستان هندیجان با قدمت دیرینه ۳هزار ساله در تاریخ و جغرافیای ایران که از شهرت بسیاری برخوردار است در حقیقت از گذشته‌های بسیار دور فلات خوزستان شاهد یکی از شکوفاترین تمدن‌های رودخانه‌ای در جهان بود که به همین واسطه کشاورزی و دامداری در این منطقه شکل گرفت.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی، هندیجان و اهالی آن به‌عنوان یکی از مراکز حساس پشت جبهه خدمت‌های شایانی برای رزمندگان اسلام انجام می‌دادند اما با پایان جنگ و شروع نهضت سدسازی در ایران زخم برداشت و کشاورزی، دامداری این منطقه در حال نابودی کامل قرارگرفته است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان بیان کرد: متأسفانه انتقال آب از رودخانه نیمه‌جان و به کما رفته زهره به دشت لیراوی استان بوشهر تیر خلاصی بر پیکر اقتصاد مردم، کشاورزی و دامداری شهرستان هندیجان هست. کانال خانمان‌سوز انتقال آب از هندیجان به لیراوی، همچون مرض سرطانی کشاورزی، دامداری و محیط‌زیست هندیجان را تهدید می‌کند.

الهیاری عنوان کرد: اقدامات و دستورات لازم جهت ممانعت از گسترش، تعطیلی و عملیات اجرایی انتقال آب رودخانه زهره به مناطق دیگر به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

وی افزود: از شخص وزیر نیرو و استاندار خوزستان خواستاریم از حفر کانال انتقال آب رودخانه زهره هندیجان را به دشت لیراوی جلوگیری کنند تا حیات این منطقه نابود نگردد. نابودی زندگی مردم هندیجان به قیمت آباد کردن بیابان‌های دیگر استان‌ها چه معنا و مفهومی دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.