هندیجان پس از ۱۳ سال هنوز شهرستان نشده!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عضو شورای شهر هندیجان گفت: ۱۳ سال است که هندیجان به شهرستان ارتفاء یافته ولی متأسفانه هنوز اداره ثبت‌اسناد و املاک مستقر نشده و مردم به این موضوع اعتراض و شکایت دارند.

ندا خسروی اظهار داشت: مردم هندیجان حق‌دارند و جزو حقوق اولیه آن‌هاست که مسئولان به آن‌ها خدمات ارائه دهند و جای تأسف دارد که چرا بعد از ۱۳ سال هنوز ادارات ثبت‌اسناد و املاک و اداره اوقاف به‌صورت رسمی واداری مستقر نشده‌اند و مردم همیشه به مسئولین امر مراجعه می‌کنند و در این زمینه اعتراض و شکایت دارند.

وی افزود: متأسفانه اداره بسیار مهم ثبت‌اسناد در هندیجان مستقر نشده، مسئولان ثبت‌اسناد استان خوزستان باید هرچه سریع‌تر این اداره را در هندیجان دایر و تجهیزات آن را فراهم کنند.

عضو شورای شهر هندیجان بیان کرد: مردم هر روز برای کارهای کوچک باید به ماهشهر بروند در این راه خطرناک و صرف هزینه‌های گزاف و مصرف بیش اندازه سوخت از معضلات نبود ادارات در هندیجان است. لازم است برای رفاه حال مردم اداره ثبت‌اسناد در هندیجان تأسیس گردد.

وی گفت: ازجمله کارهای مردم که به اداره ثبت‌اسناد مراجعه می‌کنند نقل و انتقالات، وثیقه بازداشتی، استعلام ملکی زمین و مسکن، صدور سند و دیگر کارهای مربوط به اداره ثبت‌اسناد است بیش از ۷۰ درصد مردم هندیجان روزانه با اداره ثبت‌اسناد مراجعه می‌کنند لذا با این آمار بالا جا دارد اداره ثبت‌اسناد هندیجان در سریع‌ترین زمان ممکن مستقر شود.

خسروی عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری بیشترین همکاری را با اداره ثبت‌اسناد استان داشته است چراکه به مدت یک سال منزل مسکونی را اجاره کرد و هزینه آن را پرداخت ولی متأسفانه اداره کل ثبت ‌اسناد خوزستان به وعده خود عمل نکرد و اداره ثبت‌اسناد هندیجان را مستقر نکرد.

این وکیل پایه‌یک دادگستری هندیجان تصریح کرد: اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان خوزستان موظف است نیروی انسانی و دستگاه‌های اداری و امکانات اداره ثبت‌اسناد و املاک هندیجان را تأمین کند تا مردم در رفاه و آسایش باشند و دیگر نیازی به تردد به ماهشهر نداشته باشند.

ندا خسروی ادامه داد: هندیجان از سال ۱۳۸۲ شهرستان شد در این سال ها مردم  مشقت های فراوانی را  متحمل شدند تا ادارات در هندیجان مستقر گشتند اما انتظار داریم اداره ثبت اسناد و املاک، اداره اوقاف و خیریه و اداره محیط‌زیست در هندیجان استقرار و مستقل شوند تا مردم این ولی‌نعمتان ما متحمل سختی و هزینه‌های گزاف نشوند از فرمانداری، اعضای شورای شهر و شهرداری جهت پیگیری احداث اداره ثبت‌اسناد در هندیجان تشکر و قدردانی می‌کنم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.