صیادان هندیجانی خواستار صدور مجوز فعالیت صید

عصر جنوب – asrejonoob.ir: حدود ۹۰ نفر از صیادان هندیجانی از مسئولان استانی خواستند به آنها مجوز صید آبزیان در سواحل هندیجان را صادر نمایند.

به گزارش ایرنا این افراد یکشنبه با مراجعه به فرمانداری هندیجان گفتند به دلیل نداشتن مجوز از سوی شیلات دریابانی اجازه صید به آنان نمی دهد.
یکی از این صیادان به خبرنگار ایرنا گفت : با اینکه اکنون فصل صید است اما دریابانی مانع ماهیگری ما شده و از رفتن صیادان به دریا جلوگیری می کند.
این صیاد هندیجانی ادامه داد: صیادی و فروش کالاهای ته لنجی تنها درآمد بیشتر مردم هندیجان است که اخیرا ورود کالاهای ته لنجی ممنوع شده و الان نیز از صیادی ما جلوگیری شده است.
مدیر اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این شهرستان مجوز صید به ۳۸۰ نفر داده شده است و بیش از این امکان صید در دریا وجود ندارد.
فلامرز مزارعی افزود: حدود ۴۰۰ نفر در این شهرستان بدون داشتن مجوز اقدام به ماهیگیری می کنند که برای حفظ آبزیان دریا و جلوگیری از صیادی بی رویه، از فعالیت افراد فاقد مجوز ممانعت شده است.
یک مقام آگاه در فرمانداری هم گفت: روی آوردن بیشتر افراد مشغول در ته لنجی ها به صیادی از تبعات اجتماعی همین بسته شدن ته لنجی ها است که باید جایگزینی برای درآمد مردم در این شهرستان به وجود آید.
کالای ته لنجی یا ملوانی کالایی است که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند و بر اساس آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات هر ملوان سالانه می تواند شش بار کالا به میزان یک هزار و ۵۰۰ دلار با خود وارد کند.
اخیرا از ورود کالای ملوانی در مرزهای دریایی خوزستان جلوگیری شده است و بیشتر مردم شهرستان هندیجان که از شهرستان های وارد کننده کالای ملوانی بوده است، به مشاغل دیگر مربوط به دریا روی آورده اند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.